Slut på julen

Julen är över. Både tråkigt och skönt. Man är väldigt trött och seg, men samtidigt tycker jag det varit väldigt mysigt.
Julafton så åkte vi till mina föräldrar vid tolvtiden. Fick lite glögg och satt och pratade, sen var det mat. Väldigt gott, även om jag inte är nåt julbordsmonster. Däremot är jag ett riktigt kakmonster så när kladdkakan dök fram lagom till Kalle Anka så var jag inte sen att ta några bitar ;) Får skärpa mig efter nyår eller nåt haha.
Sen kom tomten (min syster Erika) och Thuva var i min famn, hon blev så rädd först stackarn :( Hon höll stenhårt i mig, försökte säga att tomten var en jättesnäll gubbe som kommer med paket. Efter att några paket ur säcken var hennes så började hon släppa greppet lite. Hon frågade tillomed om tomten ville ha en kram sen, så söt så. Ska bli kul när Millie är i den åldern sen :)
Tråkigt var att Jörgen(min syster Kajsas kille, Thuva och Theos pappa), blev magsjuk en kvart efter dom kommit. Så alla vi andra svalde massa pepparkorn och hoppades vi skulle klara oss.

Fick massa fint till Millie, bl.a. en söt speldosa, ett babygym, presentkort på ikea 500:- för att köpa en matstol, en body, små färgglada mjuka böcker..
Av oss fick hon bara en liten leksak, tyckte det kändes onödigt att köpa massa. Bättre att hitta nåt kul på rean eller att vi köper nåt åt henne när vi väl behöver.
Efter barnens paket körde vi julklappsleken, det är ju allt rätt kul :D Vann massa fint.
Sen fick jag 500 av mamma o pappa, 500 av mormor och 500 av farmor. Även Millie fick lite pengar av min mormor och farmor.

Vid ungefär 7 när vi hade spelat klart så åkte vi till Malexander och Oskars familj. Man blir ju alltid så lugn på nåt sätt när man kommer till Malex. Var först hos hans mormor och morfar, sen gick vi bort till hans föräldrar. Millie fick massa mer, en adidas dress, en lära-gå-stol, en docka, mer kläder m.m. Oskar och jag fick jättefina ljuslyktor, värmeljusstakar och en dörrmatta av hans mormor och morfar. Dom andra i hans familj hade vi ju bestämt att inte byta med.
Sen bestämde vi oss för att se en film, Oskars föräldrar, bror och vi. Blev till sist nya American Pie, Isak sa att den var mycket mildare än dom äldre. Haha pyttsan, var ju bara tuttar, snusk och dåliga skämt hela tiden. Haha den var inte så bra.

Vi sov över och det gick över förväntan, Millie vaknade vid halv 6 och somnade sen om hos oss till halv 11!!! Säger det, man blir lugn i Malex haha. Juldagen så blev vi bjudna på kalkonmiddag, Emmy(Oskars syster) och hennes kille Staffan kom. usch hon är ju brandman i Mjölby och hade varit första rökdykare in i den där hemska branden med 3åringen. Hemskt jobb vid såna händelser.
Var iallafall trevligt. Men jag var så fruktansvärt trött och seg. Millie hade varit som en liten trasdocka hela juldagarna så hon var helt slut stumpan :( Bara sov och sov.

Idag har det varit en ganska lugn dag. Fick lite besök av Ronja :) Mysigt! Oskar har tagit upp hålet mellan köket och vardagsrummet idag, blev väldigt stor skillnad!! Kommer nog bli riktigt fint!
Sen åkte vi och handlade på city g och efter det till mina föräldrar för vi skulle få mat där och sen spela spel. Blev inte mycket mer än maten, för mamma var lite hängig och så vid matbordet så sa hon att hon kände sig värre. Så hon gick upp och strax efter hörde vi en duns så pappa sprang upp, då hade hon svimmat :( Tvärs över badrummet med huvet in under handfatet, pappa hjälpte henne upp och då började hon kräkas.
Så vi tog vitpeppar igen, sen stannade vi inte så länge. Usch känns ju som man kommer åka på det. Jag har inget minne av att jag nånsin haft maginfluensa.
Hoppas inte Millie får det :(

Imorrn ska vi nog hålla oss hemma!
Nej gud vad långt det blev. Sent är det med ser jag, nu ska vi lägga oss.
Grattis till den som orkade läsa allt :)
Imorrn ska jag försöka få in lite bilder!
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Madde

hehe.. de tycker jag du ska!

Ja de blev trots allt en bra jul.. eller de brukar de väl alltid bli men en lite annorlunda i år.. då vi fått ett tillskott och 2 saknades.. fick mycket fint..

Ni med läste jag..:-)

Jadu den där minen när granen kom in.. jag blev faktiskt arg.. haha stackars Rikard att han står ut med mig..



Nja de är inte säkert de kan säkert stanna av lite.. jag ska till bvc imorrn.. ja tror hon är närmare 7 kilo nu.. om hon inte till o med väger över de..=) märks ju på kläder att hon vuxit en massa!

Ja men vi kanske kan ses nåt nästa vecka..? antar att oscar också är hemma..

Rikard är hemma till 4 januari.. annars får vi ta de efter nyår.. känns som de var en evighet sen sist..=P

Känner du dig bättre med allt efter op nu eller..??

Kram kram

2009-12-27 @ 15:27:27
URL: http://madeleeneee.blogg.se/
Postat av: Ronja

Nämen usch! Stackars din mamma! :( Hoppas ni inte åker på det. Och inte jag heller. Kan ju ha fått det om ni blivit smittade. :O Inget kul alls :(

Nu är jag i Florö igen. Känns lite skumt. Även om resan tog 11 timmar så känns det ju som om jag var i Mjölby nyss :S

Puss o kram!

2009-12-28 @ 02:04:02
URL: http://padonsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0