Julbord x 2

Blev ingen tid riktigt till att skriva i helgen eller igår så det blir en liten uppdatering idag istället.

Lördagen var först väldigt lugn, Oskar fick sova ut endel. Vi åkte in emot stan för han skulle till systemet och sen behövde vi handla lite mat. På vägen hem fick vi lust att åka en sväng, Millie trivs ju så himla bra i bilen. Så vi åkte till Klockrike och Oskar visade huset han bodde i när han var liten och lite så. Han hade för sig att det inte var alls långt haha, var en ganska bra bit kan jag säga!!


Snuttan sover så sött på våran lilla bilfärd



När vi kom igen blev katten så glad att hon hoppade in i bilen när Oskar öppnade dörren


Lördagskvällen skulle ju både Oskar och jag iväg, så vi åt lite mat och började göra oss iordning lite. Kändes kul att få göra sig lite fin, blir ju inte varje dag nu direkt haha. Går runt i min kräkiga fleecetröja och mysbyxor hemma, inte varje dag ska jag väl tillägga ;) Men idag iallafall.


En iordning gjord mamma.

Var iallafall kul att träffa alla kollegor och ja, det blev en bra kväll. Mitt första julbord på resaturang. Fast jag ringde rätt ofta till mamma och pappa för att höra efter kan jag erkänna. Fick nästan tårar i ögonen en gång när jag tog upp min mobil och såg kortet på henne, min lilla Millie. Hon hade iallafall skött sig felfritt hos sin mormor och morfar, snällt av dom att passa henne lite.
Min chef var så gullig med, hon kramade mig säkert 5 gånger och sa att hon saknade mig på jobbet. O när hon fick se kortet när Millie ler så började hon gråta, hon tycker att hon är så söt. Då blir man lite rörd.


Tog typ bara ett kort i lördags och då hade det inte hunnit bli så livat. Men väldigt bra liveband måste jag säga, Debbie och Lasse tror jag dom hette.


Söndagen sen blev ganska lugn till en början, vi plockade in lite ren tvätt, plockade upp lite grejer och ställde iordning lite i ett rum. Skönt att få lite gjort! Sen bestämde vi oss för att åka till Malexander. Oskar skulle köra ner sin motorcykel dit för att ställa in den mer säkert. Inte världens bästa väder att åka motorcykel i! Typ 1+ och lite småhalt. Han fick köra jättesakta hela vägen. När vi kom till Malex så fick jag mitt andra julbord haha. Måste faktiskt säga att Oskars föräldrars restaurang hade snäppet godare! Även om jag inte gillar så mycket på julbord, varken sill eller jansson faller mig i smaken. Blir typ prinskorv, köttbullar, omelett och lax.
Sen var vi med en stund hem till dom, satt framför brasan och myste. Millie fick träffa farmor och farfar lite, o farbror förstås.
På kvällen när vi kom hem så såg vi Flickan som lekte med elden. Bra måste jag säga, men man är ju rätt sugen på nästa nu!


Lyckades fånga ett litet flin :)


Igår så började dagen med att det kom hit en kille från vårat försäkringsbolag och gjorde en besiktning. Allt var bara bra förutom att vi inte hade nåt brandlarm, så det fick vi ett av honom :)
Klockan 12 ungefär så åkte Millie och jag hem till Madde och Leia där det blev en väldigt trevlig eftermiddag. Fick hembakade lussebullar och kakor som var väldigt gott. Blev massa prat och det var mysigt att spendera en ruggig eftermiddag i deras mysiga vardagsrum. Gör jag gärna om nån dag!
Efter det åkte vi en sväng till mina föräldrar och lånade skrivaren. Oskar kom dit med efter han hade varit och tränat. Sen bytte vi bil så han åka hem med Millsan och började med maten och jag åkte och handlade lite jox. Var väldigt skönt att komma hem till färdiglagad mat, duktig kille det där :)

Idag har jag badat Millie och ätit lite risalamalta som vi fick av Oskars föräldrar, aldrig smakat innan i år. Ganska gott ändå måste jag säga, i lagom mängd. Idag ska jag verkligen gå ut och gå!! Men usch vad det är svårt att ta tag i det när man ska gå själv. Inte lika kul heller ju :P

Hejsålänge

Kommentarer
Postat av: Madde

Va fin du är..!! =) och sötaste bilden på Millie!

Ni är så välkomna!

Usch jag skulle med behöva gå ut och gå men känner mig slö och Rikards lillasyster kommer snart..

KRAM!!

2009-12-08 @ 12:14:41
URL: http://madeleeneee.blogg.se/
Postat av: Madde

Jaa..:)

Men kanske kan gå imorgon eller nåt..?

haha nee fy.. jag led verkligen med henne.. jag skulle börja tjuta..:-P

Jag hör av mig imorrn eller senare får vi se om ni har tid imorrn..

kram

2009-12-08 @ 19:26:03
URL: http://madeleeneee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0