1 månad..

..sen jag skrev.. Nej, men nästan :P
Inte lätt att hinna skriva just nu, vi är mitt uppe i flytten, nu i helgen ska vi ha flyttat ut allt. Inte så lätt att hinna packa med en liten Millie heller ;)
Men våra familjer hjälper till massor så det går ganska bra ändå.

Lilla fröken är ju en hel månad idag! Gud vad det har gått fort ändå. Fast det känns ändå som att hon varit med nästan jämt. Börjar komma in i lite rutiner och det funkar allt bättre, skulle vara ännu lättare utan en flytt mitt upp i allt. Vi har ju typ alla möbler utom sängarna i nya huset nu. Så vi är ju där varje kväll, åker hem till gamla huset vid ca 11. O igår blev det så dumt för hon vaknade och ville inte somna om när vi skulle lägga oss, så jag fick hålla på med allt möjligt för att hon skulle bli nöjd. Halv 3 somnade hon äntligen in djupare. Så inatt blev inte mycket sömn, längtar tills vi sover i nya huset och slipper dessa kvällsresor.

I måndags var jag ute och gick med Madde och Leia :) Väldigt kul att komma ut lite och prata, skönt att gå med. 2 timmar gick vi, kändes i fötterna sen hahá ovan som man är just nu. Gör jag gärna om!

I tisdags var min syster och mamma här och hjälpte mig att packa allt porslin och sånt, skönt att det händer lite. På eftermiddagen var jag och Oskar (utan Millie!!) i Linköping. Köpte massa nödvändiga grejer och valde ut garderober. Vi hade ju kollat ut en innan på ikea, men den skulle gå på 13000!! Kände att det blir lite för dyrt just nu, får bli om några år isåfall. Hittade faktiskt 2 vita garderober med spegeldörrar som tillsammans blir 3,5 meter, dom gick bara på ca 4000. Liiite prisskillnad! Får duga sålänge :)
Kändes rätt lustigt att lämna bort henne redan, men hon hade haft det så bra hos mormor och morfar. Gick rätt mycket fortare i Linköping och faktiskt lite skönt med lite egentid, även om det blev stressigt.

Både onsdag och torsdag har mamma och jag hjälpts åt här hemma, hon har passat Millie och jag har packat, tvättat och grejat. Idag ska hon följa med mig och Millie till Linköping för o hämta tapeter och lite.
Igår var Malin o Ante förbi ute i nya huset med, kul med besök!

Oskar har varit jätteduktig och hunnit massa i huset, trots att han nu jobbar igen. Och hans föräldrar har verkligen ställt upp massor, kommit jätteofta och hjälpt till. Idag ska Oskar och hans pappa kakla köket :)

Tyvärr ingen sladd kvar i huset här, annars har jag massa nya kort. Får bli när vi flyttat!

Nej nu vill hon ha mat här! Bara att lyda ;)



Nu är det bara 3 veckor kvar tills Emilie kommer hem!! :)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej Ella!

Gud vad jag saknar dig! Jag är så nyfiken på erat nya liv med Millie och det nya huset. Men som sagt bara 3 veckor kvar och tiden rusar ju iväg. Nu gäller det för mig att plugga järnet, så att jag får min certifiering så att jag kan komma hem till er alla sen!

Hälsa Oskar och Milie!!

2009-11-20 @ 13:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0