Bilder o lite

Gud vad hon sover bra om nätterna nu, och vad skönt det är :)

Idag var vi på försäkringskassan för att fråga om pappadagarna. Var tydligen jätteviktigt att man skulle ha anmält det samma dag som hon föddes, hade inte vi fattat. Så nu var det tvunget att bli prövning på det hela och usch. Men förhoppningsvis går det väl rätt smidigt ändå.
Ska alldeles strax försöka få till min dagar lite på internet här. Kan ju vara bra så jag får några pengar ;)

Vi var även runt och letade efter en termos, typ alla kostar 200. Det tyckte jag var dyrt haha. O så hittade jag ingen fin heller. Pratade med en tjej igår som ger ersättning åt sin son, hon sa att hon kokar vatten på morgonen och häller det i en termos så håller det sig hela dagen. Då är det bara att blanda med pulvret precis när man ska äta och poff så är det klart! Kändes ju som att det skulle vara väldigt mycket smidigare än att ställa sig och koka vatten varje gång. Dom färdigblandade är lite för dyra att ha jämt + att man måste ju ha tillgång till micro varje måltid då.
Hon är inte så intresserad av att äta ur tuttarna längre, är väl för mycket jobb att behöva suga massor när det kommer så smidigt i flaskan. Vi får väl se imorrn på bvc hur vi ska fortsätta.

Tänkte nästan jag skulle gått en sväng idag, men fy så ruggigt det är :(
Oskar skulle försöka komma hem rätt skapligt idag. Kanske måste åka en sväng till Linköping då, var nåt mer till köket som fattades. Får väl se om vi orkar sen ;)

Här kommer lite bilder på Millie-snuttan


Första badet var inte poppis!!


12 dagar gammal med sin dinglís från Malin och Ante



Första gången i babysittern


Sover i soffan, ofta armen på huvet


Gömmer sig för kameran...


...o så tittar vi fram :)

Kommentarer
Postat av: Madde

jag köpte termos på kvarnen.. en liten kostade bara 89 eller nåt... funkar kanon..:)

2009-11-04 @ 13:50:45
URL: http://madeleeneee.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så söt hon är! Grattis än en gång. Jag tycker det är jättespännande att följa din blogg nu. Så jag vet lite vad man kan ha framför sig hehe :P

2009-11-04 @ 16:02:12
Postat av: Ann

Vilken liten goding alltså! Mille är ett jättefint namn ju, nästan så man blir sugen att skaffa sig en egen liten baby.. Men det får allt vänta några år till!

2009-11-04 @ 22:05:49
URL: http://aann.blogg.se/
Postat av: Malin

Va söt hon är :)

2009-11-05 @ 22:16:04
URL: http://malinmildh.blogg.se/
Postat av: Madde

haha eller hur..? ;-)

Ja de är smidigt som tusan vet du..=)

Ammar du inget alls längre nu då??

Usch vad jobbigt.. Leia har klarat sig men hon var jätte förkyld bara en natt så jag satt uppe med henne hela natten..

de är så synd om den.. men koksalt lösning fungerar jätte bra..

vill se mer bilder på skruttan..;-)!!

Kram

2009-11-09 @ 19:14:14
URL: http://madeleeneee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0