Bvc

Sådär, nu har jag lagt in alla dom senaste bilderna igen. Jobbigt. Men då vet man ju det iallafall ;)

Idag har jag ju först varit hos tandläkarn, gick kanon. Nu ska jag inte dit förrns om 18 månader :)

Sen var vi med lilla fröken på barnavårdscentralen. Jag gissade att hon skulle kommit över 4 kg, och mycket riktigt. Idag stannade vågen på 4090 och redan 56,5 cm lång. Jag har ju tyckt att endel kläder i 56 börjar bli lite små vid blöjan där. Fast det är bara 3 pyjamasar än så länge.
Så skönt att hon ökar som hon ska, var tydligen väldigt lagom ökning nu.
Sköterskan tyckte inte jag skulle träla för länge med amningen om jag tycker det är påfrestande. Och nej, det tycker inte jag heller. Får se hur jag gör. Man ju inte gärna ångra sig sen när man väl slutat med det.

I eftermiddag blir det lugnt. Skulle behöva gå och handla, får väl se vad vi orkar.
Imorrn kommer Ronja en sväng :)
Och sen måste jag ut i nya huset och hjälpa till lite, sen på kvällen kommer min syster Erika som bor i Göteborg hem :) Ska bli roligt med dopet när så många kommer!

Nu ligger hon och sover så jag ska försöka vila lite jag med. Har väldigt svårt för det, men känner att det kan behövas!


Lite rundare om kinderna ;)

Kommentarer
Postat av: Madde

jasså.. nej de sa ingenting om de till mig.. fast jag vet att de inte brukar gilla de på BB att man ger dem.. men men..



haha jasså.. är de bra dom där termometernapparna? Jag funderar på o köpa en sån..



ja skam den som ger sig.. o de där med klökningar de blir så ibland innan de hittar rätt.. låt henne leta själv efter nappen eller vad man ska säga se om de går..

Leia frå klökningar med om jag trycker in nappen för fort..:P haha stackars barn..

hehe så bra.. blev nästan lite orolig där ett tag..;-) med dagiset..



Vet du vad jag tycker du ska göra angående amningen.. så gjorde jag första dagarna..

testa med att pumpa ge flaska och känn efter... pumpar du regelbundet o ofta då så försvinner ju inte produktionen.. men ska du sluta helt ska du ju pumpa så sällan du kan..

men första dagarna pumpa jag mycket med mest för pumpandets skull just för o känna efter vilket jag ville.. gav inte alltid de utan gav ersättning.. bara för att känna efter hur hon blev av de..

ett tips..:) så ser du avd som känns bäst för er..

men jag ska inte lägga mig i.. men jag vet hur jobbigt de var..

känns de inte bra med ersättningen då har du fortfarande mjölk kvar..

fan vad rörigt de blev men du fattar hoppas jag..;-)



Jaa absolut.. kan höras i början av nästa vecka då.. jag älskar ha fullt upp om dagarna nu..=)



Kram kram

2009-11-12 @ 17:12:06
URL: http://madeleeneee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0