En andra förlossning

Ja man kan ju tro att jag varit med om en förlossning till så lite som jag skriver. Men nej, jag har bara en dotter med stor aptit. Hon blir inte nöjd någon annanstans än vid tutten. Jag fattar inte riktigt hur hon får i så mycket i sin lilla lilla mage bara. Nätterna har börjat funka ganska bra, hon äter ca 3 gånger och sover resten.
Men dagarna kan hon ärligt talat äta flera timmar i sträck med endast några få minuters mellanrum. Och det är inte så att hon bara ligger där och myser utan hon äter verkligen.
Läste att dom kan ha några såna dagar när dom är mellan 7-12 dagar gamla för att dom växer så mycket då. Hon är 12 dagar idag så jag hoppas det blir bättre under veckan!


I torsdags var vi med henne hos ortopeden i Linköping. Barnläkaren på bb tyckte att hennes höfter knäppte när hon var nyfödd så vi var tvungna att kolla upp det. Som tur var så var det ingen fara. Annars hade hon behövt ha en skena stackarn.
Efter det så kom Isabella, Lucas och Malin hit. Isabella hade gjort ett sånt himla fint kort helt själv, sen fick vi även en body och ett par byxor :)
Malin och Ante har hon fått en dingliskatt och en napphållare av. Och nu hade Malin med sig presenter från jobbet. 2 söta klänningar, en body, ett par tights och ett presentkort på 540 kr på Happy! Verkligen uppskattat :)

När dom hade åkt gick jag en sväng till mina föräldrar där även min syster Kajsa och hennes barn Thuva och Theodor var. Fick lite mat. Min lilla tjej hade inte sovit på 7 timmar och vägrade somna. Ville bara äta annars skrek hon. Jag kände mig rätt hjälplös och tyckte det var jobbigt så mamma och Kajsa fick trösta mig lite, och så kom Oskar strax efter och höll om mig lite med. Tur man har dom :)


Fredagmorgon bar det av mot Linköping igen. Denna gång var det dags att köpa vårat nya kök. Oskars mamma och jag blev väl inte till så mycket hjälp. Jag var tvungen att sitta och mata nästan hela tiden.
När vi kommit hem åkte Oskar o hans pappa ut och började montera lite kök.
Vi var bjudna till min syster på tacos, men för det första kom Oskar hem sent och så hade vi inte mycket ork. Så vi fick tacka nej.


Igår hade vi en lugn förmiddag, välbehövligt. Sen följde vi med Oskars mamma ut till huset för att se hur det gick med köket och komma med lite mat. Sen åkte hon, jag och Millie (vi har nästan helt bestämt oss för det :P) ut till City Gross. Carina skulle ha köttfärs och lite annat och jag köpte lite smått och gott.
Robert och Oskar kom tillbaka vid 6-7 nånting. Oskar och jag var bjudna till Ante och Malin, hade varit väldigt trevligt men vi hade ärligt talat ingen ork till nåt. Så vi fick tyvärr tacka nej även denna gång.
Jag hoppas att vi snart kommer in i det här lite bättre så vi kan börja göra lite saker igen.
Men det har ju faktiskt inte ens gått 2 veckor.


Imorrn ska vi till bvc, hoppas hon har ökat mer i vikt då. Borde hon ju verkligen som hon äter!! Men det kommer iofs ut väldigt mycket med.

Nu ska vi lägga oss lite i soffan :)

Kommentarer
Postat av: Kenny Silver

Har ni börjat med nappflaska än? ..

Jamie är likadan .. Han käkar hela tiden, och är inte nöjd nån annan gång än när han får käk.

Det blev omöjligt att amma hela tiden .. och när vi började med flaska så blev det bättre.. för han äter ju mycket fortare då, och somnar skönare, bara för att han blir så jävla mätt, haha =))

2009-11-03 @ 00:50:59
URL: http://kennysilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0