Förkylda

Haha det är verkligen inte lätt att hinna skriva med en liten Millie hemma. Så fort jag börjar med nåt på datorn så börjar hon gnälla. Även nu vill hon vara i famnen så får skriva med en hand här, tar lite tid :P

Tusen tack igen Madde för tipset om termosen :) Som fanns på min egen arbetsplats för bara 89 haha, borde jag ju vetat. Den har funkat kanon. Är lite bökigt bara att både amma och flaskmata. Tar ju nästan en timme varje gång hon ska äta och sen är det snart dags igen. Men det är så skönt att se henne nöjd.
Men hon har ju blivit förkyld lilla mysan. Varit jättetäppt i 4 dygn nu :( Man känner sig så taskig när man inte kan göra så mycket. Knappt nåt som hjälper. Provat koksalt, bröstmjölk, näs-sug och även s.k. näs-frida. Plus att hon sover med huvudet högt. Nån som har nåt mer tips?

Nu är det bara ca 2 veckor kvar till flytten, börjar kännas lite sådär. Börjat ta ut lite grejer nu iallafall. Och köket börjar bli klart :) Men himla träligt! Ikea hade ju sågat fel på våran bänkskiva!!! Himla irriterande, ska ta 7 veckor att få en ny. Dåligt.

Imorrn ska jag till mamma o pappa, där även min syster ska vara. Trevligt att träffas lite :)
Annars är det inte så mycket planerat i veckan. Oskar har börjat jobba igen, 14.30-00. Usch så tråkigt. Jag är med rätt förkyld och jättetrött så det är skönt när han är hemma och hjälper till.

Nej nu är jag trött på att skriva med en hand och så ska jag kolla klart på Ullared haha.
På torsdag är det bvc igen :)

Å just det, nu är namnen klara! Millie Anna Daisy Edlund :)
Anna hette min pappas mormor och Daisy var Oskars farmors namn.
Och här kommer en bild på henne! Millie alltså ;)


Kommentarer
Postat av: Madde

Okeej.. vad jobbigt..

hoppas de blir bättre de där då.. tar hon inte napp..?

stackare de är ju så synd om dem när de är förkylda.. jobbigt att inget fungerar..

jaa.. de är skönt med lite promenader.. ja de kanske skulle gå.. prästen kommer vid fyra på onsdag bara men annars har jag inte nåt planerat..

kan ju höras om de om ni känner er bättre med..

haha känner igen de där..:-P fast oftast är hon snäll nu förtiden..;-) nöjd och belåten..

kan ju höras imorrn om onsdag då får vi se..

kram

2009-11-09 @ 21:35:37
URL: http://madeleeneee.blogg.se/
Postat av: Malin

Känner igen det där med tiden framför datorn, knappt man hinner blogga längre, oftast så hinner man inte mer än att sätta sig så gnyr lilla tösen o det är som sagt inte lätt att skriva med en hand :) Skönt att det funkar bra med maten o så för Millie :) Kram

2009-11-09 @ 21:41:48
URL: http://malinmildh.blogg.se/
Postat av: sabina

nemen vilken sööt liten flicka,jag tror allt att hon måste klippa sig snart...;) Emilie gav mej din blogg,lite kul att läsa o se hur det går. hoppas att allt är bra. kram kram

2009-11-10 @ 22:58:06
Postat av: Emilie

Är underbart att jag kan följa er här. Läser så ofta jag har tid. Hon är så söt! Krya på er!

Kram

2009-11-11 @ 11:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0