Usch

Usch idag vaknade jag med världens huvudvärk och illamående. Kunde knappt röra mig.
Min syster ringde precis efter att jag hade vaknat och hon sa att hon med hade haft huvudvärk och lite illamående på slutet, hon sa att det oftast berodde på vätskebrist och att jag skulle försöka få i mig lite frukost.
Gick upp, tog en värktablett och försökte äta. Efter bara nån macka så kräktes jag jättemycket :(
Tog en ny värktablett och la mig i soffan, ringde mamma och Oskar o båda tyckte jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen eller förlossningen bara för att fråga.

Så det gjorde jag, gillar inte riktigt att ringa sådär, känner mig så mesig och fånig att be om hjälp när jag bara har ont i huvet och mår illa. Så jag började med att ringa till sjukvårdsupplysningen.
Hon missuppfattade mig lite när jag sa att jag hade gått 6 dagar över tiden, hon trodde att mensen var försenad med 6 dagar. Sen när hon väl förstod så sa hon att herregud det är ju förlossningen du ska ringa om sånt här.
Så då fick jag göra de ändå.
Men hon såg ju i min journal att värdena igår hos barnmorskan hade varit så bra så hon trodde inte det var någon fara. Men om det blev minsta värre så var jag tvungen att ringa igen.

La mig i soffan och där har jag blivit kvar. Nu precis är första gången jag ens orkat sitta idag. Lyckats få i mig 2 mackor nu som jag fått behålla. Undrar vad det var, jag kräks inte ofta direkt.
Huvudvärken är däremot kvar :( Så det blir nog en väldigt lugn kväll.
Tråkigt, för jag skulle ju ha träffat Ronja idag. O så hade jag tänkt färga håret med ju.
Men det är väl inte mycket att göra nåt åt.

Barnmorskan sa ju iofs att man har nån nerv därnere som man kan kräkas av om barnet kommer emot den. Eftersom hon hade sjunkit ännu längre ner kanske det har nåt med den o göra.
Undra om det betyder på att hon är lite mer på gång utåt. Vi får se :)

Nää nu ska jag nog lägga mig ner igen. Så jag orkar se idol sen.

Kommentarer
Postat av: Madde

usch de lät otäckt de där.. jag kräktes ju med fast vid förlossningen då bebisen kom emot den där nerven.. de är ju tydligen vanligt säger de..

Ja de är mysigt i högby..:-) jasså har din syster en så liten med..? va kul..

jag vet inte hur mycket hon väger.. vi ska till bvc på tisdag.. då de är läkarundersökning med.. nervös som fan men de ska nog gå bra..

men jag tror hon väger över 5 kilo nu iaf.. hon äter så bra..

hehe jaa kanske de..:-) min magkänsla av att de var en lång bebis jag hade i magen var ju rätt.. =)

hon är en riktig långis.. får snart inte plats i vagnen.. hehe jovars men hon är skit lång.. men de kanske stannar av snart. får hoppas de så hon växer lite på bredden istället..

hehe ja men de är kul o dunka musik ibland..=) de märks att Leia är van vid de.. hon gillar musik.. blir lugn av de..

speciellt volbeat..;-)

hoppas tösen tittar ut till helgen nu då.. men då är de nog nära nu om den kommer åt nerverna sådär..

kram på dig o lycka till!!!

2009-10-16 @ 22:42:36
URL: http://madeleeneee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0