30/4-10

Idag är vi uppe tidigt, för att vara oss ska jag väl tillägga. Millie somnade ju lite senare igår.
Vid fem så blundade hon o gnällde och låg och görade runt med ansiktet i hopp om att nappen skulle ploppa in i hennes mun igen, det gjorde den ju med eftersom hennes mamma kom o ploppade i den. En del har det bra ;)
Jag låg och höll tummarna på att jag skulle få sova åtminstone 20 minuter till. Det fick jag!
7.15 vaknade hon ungefär, väldigt vaken, väldigt snorig, väldigt hostig, lite kissig och lite hungrig. Dessutom hade hon världens gegg i ena ögat stackarn. (Tycker så synd om henne att hesheten, hostan o snoret aldrig försvinner, kanske inte är så ovanligt att ha allt i en vecka eller mer. Men jobbigt har hon.)

Så vi gick upp, bytte blöja, tog en tops med vatten och tog bort det i ögat o sen blandade vi lite mat som hon nu ligger o äter bredvid mig i soffan :)  Jag kände att jag inte var så trött och då kan man ju lika gärna gå upp!
Trodde jag skulle vara jättetrött idag, jag o Madde satt o pratade lite "djupt" till halv 12 nästan. Så jag somnade nog precis innan Oskar kom hem.
Oskar har ju jobbat kväll denna vecka som sagt, så han brukar inte kunna somna helt förrns vid 2 nästan. Därför tänkte jag att han kunde få ligga och sussa ifred därinne idag.
Eftersom vi måste Linköping så är det bättre med en pigg sambo.

Strax så kommer kakelsättaren, Yuri. Han pratar endast ryska, några ord engelska. Både för och nackdelar. Andra "snickare" som varit här har ju pratat massor istället, på sättovis skönt att slippa känna att man måste prata. Däremot är det lite jobbigt om man vill förklara något, t.ex. om vi undrar nåt i badrummet eller skulle vilja ändra oss om något.
Men igår så var ju Yuri chef Artur här, han pratar både ryska o svenska. Så då fick vi svar på lite frågor och vi sa även till Artur att säga till Yuri hur duktig han är! För det är han verkligen. Tråkigt att inte kunna säga det helt själv.

Han har berömt vårat kaffe. Så jag får väl köpa nåt paket Zoega kaffe och lära mig "Vi tycker du är väldigt duktig" på ryska till den dagen han slutar. :)

Nu ska jag lägga ut lite kläder på Tradera tror jag! O mysa med min Millie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0