20/4-10

Idag hade vi en liten begravning för Isa. Oskar grävde en djup grop och där la vi henne i filten som vi köpte till Tuffs när han var kattunge. Kändes taskigt att gräva igen, men det är ju nåt som måste göras.
Usch både Oskar och jag grät!
Lustigt med att plocka bort alla hennes grejer. Men nån katt verkar det ju inte vara meningen att vi ska ha.


Dagen har även bestått av en dusch hos mina föräldrar, en promenad med Madde o Leia och ett läkarbesök på BVC. Hon är nu 68,5 cm lång, har 44,5cm i huvudomfång och väger 7980gram. Det enda läkaren påpekade var att vikten var mycket lägre om man jämförde var dom andra två kurvorna låg. Hon har ju legat rätt så högt även på vikten förut så det var väl att den nu hade "sjunkit", på kurvan. Men det var ingen fara och vi skulle fortsätta på samma sätt med maten.
Fröken Millie gillade inte riktigt barnläkaren. Hon blev jättelessen och sträckte för första gången armarna mot mig. Men lite senare så flinade hon mot henne, men då var hon i min famn.

I lördags så var vi som sagt i Boxholms simhall och Millie var hos sin mormor och morfar. Det var väldigt kul att få komma ut och träffa lite vänner, smakade även lite alkohol. Vet inte om jag kan säga att jag saknat det, men gott var det. På nyår var det exakt ett år sen jag drack och sen nyår har jag inte druckit. Så två gånger på ungefär 1½år. Kändes att man inte var helt van. Mådde lite illa efter en simtävling, men efter lite vatten så var det bättre igen. Trevlig kväll blev det!!
Saknade faktiskt inte Millie alls, kanske låter hemskt. Men jag tänker som så att jag är med min lilla skrutt hela dagarna, så den lilla stunden jag inte är det så är det bättre att jag försöker roa mig. Hon och jag har ju varandra alla andra dagar och kan mysa och busa med varandra då. Sen vet jag ju med att hon är van vid att vara med mina föräldrar och att det aldrig brukar vara några problem.
Och det hade det inte heller varit :)

Söndagen var ju tanken att vi skulle fira mig och min pappa. Men natten mellan lördag och söndag så hade min systers dotter Thuva kräkts. Och även Jörgen (pappa i familjen) mådde lite sådär. Så dom kunde inte komma, var väldigt tråkigt då jag sett fram emot att träffa dom. Tycker även väldigt synd om Thuva för det är inte längesen hon hade maginfluensa.
Men min farmor kom iallafall och det var kul att träffa henne en stund. Vi åt jättegod middag och sen havremarängtårta.
Oskar åkte hem lite tidigare för att sätta upp det sista i badrummet, kakelsättaren och hans kollega skulle nämligen komma att kolla senare på kvällen. Jag var kvar ett tag till och kollade på video från när mamma var liten/ung, kul att se!
Vid halv 9 på kvällen så kom dom iallafall och kollade in badrummet. Dom räknade ut att dom trodde det skulle ta ca 10 dagar och förhoppningsvis börjar dom på måndag :)

Igår kom Dessa hit vid 11 tiden. Vi fikade lite och gick sen en promenad, gick in o kollade lite på Sharpman. Fina affärer här i Hogstad haha. Hon var jättesnäll och satt med Millie en stund medan jag packade ihop allt, verkligen uppskattat! Tar så mycket längre tid ofta annars. Vi skulle ju nämligen till babysången.
När vi kom till babysången så SATT alla Millies jämnåriga kompisar på rad, satt själva! Och jag bara, aha här sitter dom hela högen. Det kan inte Millie.....
Satte henne bredvid fast jag höll i henne, så lite längre in i sången så släppte jag för att prova. Och då satt hon jättelänge själv! Haha. Jag har ju provat massa hemma, men det hjälpte tydligen att se kompisarna göra det.
Provade flera gånger sen och gick rätt bra.

Däremot hemma så har det gått sådär, men vi övar och övar. Det är ju bra för henne att öva så att ryggen blir stark! Svårt att lära sig något om man inte får öva. :)

Imorrn får vi besök av dom jämnåriga kompisarna och deras mammor, ska bli trevligt! Var ett tag sen vi sågs hemma hos nån nu. Så nu ska jag försöka slänga ihop en kladdkaka.

Om jag inte hinner skriva imorrn så ett stort Grattis till Madde som fyller 23 imorrn! :)

OCH! Inte att glömma. Millie mysunge är ju ett helt halvår idag! Lilla snuttan vad det har gått fort. Och dagen till ära så fick hon ha ett par riktiga gympaskor på sig. Våran sötnos! Kärleken till henne bara växer och allt känns bara bättre och bättre.

Ursäkta ett långt inlägg. Tack för fina kommentarer igår!


Försökte rymma från bilbarnstolen häromdagen när jag skulle plocka in maten i kylen.

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack..:-)

ja de är bara öva på så sitter hon snart med.. kan de sitta och leka med varandra sen de blir kul..:-)

hon var så söt i sina gympaskor..;-)

synd att du inte kunde komma på lite tårta men vi hörs en annan dag igen..=)

kram kram

2010-04-20 @ 21:21:42
URL: http://madeleeneee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0