24/4-10

Jag fattar inte varför jag sitter uppe fortfarande. Vi såg en film, Oskar somnade och jag fastnade här.
Hade tre auktioner på Tradera som jag hade lagt ut som jag väntade på att dom skulle ta slut, gick inte riktigt så bra som jag hoppats på kanske. Men lite kul ändå :) Var ju ändå såna grejer som jag inte riktigt använt, la ut några fler idag.

Millie har haft en ganska pipplig dag, hostade massa i sömnen inatt. Hon har dessutom kräkts väldigt mycket, blev värsta blaffan på köksgolvet förut. Heller inte varit så bra i magen åt andra hållet. Kan ju vara tänder som är pågång, annars är hon bara lite hängig.
Vi fick iallafall gå en långpromenad för hon ville inte sova mer än högst 10 minuter i följd inne. Ja, det har blivit mycket bära idag.

Vid 2 så kom Oskar hem, han ringde dom med golvet. Dom bestämde tillsammans att Oskar skulle lägga sån fuktspärrsmatta som vi även har på väggarna och så skulle dom betala allt material. Så Oskar fick åka in till Linköping för att köpa allt, sen kom hans pappa och hjälpte honom att få dit allt. Kakelsättaren var även här, vi gick igenom hur vi ville ha det. Puuh, det är mycket med det hela. Jag förstår att Oskar har deckat i soffan här, stackarn får jobba konstant.

Det värsta är att det är omöjligt att få upp honom härifrån. Haha igår så somnade han ju med i soffan.
Och jag gjorde desperata försök att få honom att gå och lägga sig istället. Det är så skumt för det brukar vara typ så här:
Ella: Oskar....Oskar.....(petar lite på honom)...Oskar....(klappar honom på kinden)
Han rycker till men susar strax igen.
Ella: Oskar...! åååh.. Oskar!
Oskar: (öppnar ögonen lite) aaaa..
Ella: Det är bättre du går o lägger dig!
Oskar: Ja jag ska gå och göra det nu

Jag går upp och gör iordning mig för sängen, ingen Oskar kommer upp.
När jag kommer ner igen så sover han tungt. Suck.
Jag börjar om. Det blir likdant igen. Ger det ett sista försök.

Ella: Oskar! Kom nu och lägg dig istället!
Oskar: (sätter sig halvt upp) Ja, jo det ska jag göra.
Ella: Ja, ska jag ställa alarm åt dig?
Oskar: Nej det behövs inte (har sjunkit ner lite igen)
Ella: Hmm, jag gör nog det iallafall. För jag går och lägger mig, så jag säger inte till dig mer.
Oskar: Nej men jag ska lägga mig nu.
Ella: Bra, men jag har ställt alarm. (lägger mobilen med ställt alarm i på soffbordet och går och lägger mig)

Detta var ungefär vid 23, klockan 2 på natten kommer han in och lägger sig och frågar varför jag inte sa till att jag gick o la mig. SUCK :)

Nej, nu ska iallafall jag lägga mig! Ska ju faktiskt jobba imorgon.
Godnatt :)

Satt lite i soffan förut..


..och så trillar vi, men glad ändå


Uppe igen..


..o så har vi trillat igen



Kommentarer
Postat av: Malin

Söt joggingdress ;) jag har funderat på att köpa nåt snarlikt till Ewelyn, men det blir aldrig av. Hon passar i den iallfall =) Ja vissa dagar blir det mycket bärande, jag fick ju ont i ryggen en helg, om det beror på det vet jag inte, men det känns ju i kroppen i efterhand sen. Kanske jag som är otränad bara :P .Men va gör man, försöker ju med allt när det blir sådär :) Syns det någon tand än? :)

2010-04-24 @ 14:30:09
URL: http://malinmildh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0