26/4-10

Huuh idag är min dotter väldigt gnällig. Men också väldigt synd om henne för hon är jättesnorig, hostig, hes och har feber. Blir lite påfrestande bara, för det första att hon vaknar ungefär en gång i timmen på natten och bara gråter. O på dagen så är det ingenting som duger. Det enda som har funkat idag på eftermiddagen är att stå upp och gunga. Nu sover hon lite i sin säng och jag sitter o pustar ut, är helt slut både i armar och huvud.

I alla fall. I lördags jobbade jag, det gick väldigt bra. Förutom...att jag trillade rätt in i ett skåp med en vass kant på. Så jag slog till kinden rätt rejält. Först tyckte jag inte det var så farligt, men sen sa kunden: Du blöder lite...
Elin kom så att jag kunde gå ut och kolla, tog lite kallvatten på.
Var inte så himla farligt, men ont gjorde/gör det och syns lite. Folk kollade på mig som att jag skulle bli misshandlad hemma :P

Min pappa hade varit så snäll och passat Millie medan jag jobbade. Oskar var tvungen att hinna massa hemma och mamma hade öppet i sin butik. Hon hade bajsat och kissat massor och varit en del arg. Men i helhet hade det gått bra :)
Efter jobbet så gick jag dit, Oskar kom efter ett tag med och lånade duschen. Vi var bjudna till Ante och Malin vid 17 på lite grillning. Åkte hem och hämtade gröt o pyjamas till Millie sen åkte vi dit.
Var trevligt och VÄLDIGT gott blev det! Sen bestämde vi oss för att gå till Konsum och hyra nyaste Wallander, men då hade den blivit uthyrd bara nån minut innan vi kom. Så då gick vi ner till stan, bra tänkte jag med en rejäl promenad så Millie somnar för natten i vagnen.
Pyttsan fick jag, så fort vi kom in så var hon klarvaken och vägrade somna. Men hon var ju ändå jättetrött, eftersom hon alltid somnar vid 19-20 på kvällen. Vi var trots allt kvar för att se klart filmen, vid 23 tog den slut. Då hade hon ännu inte somnat och gråtit och gnällt massor.

Om man ska ses med några på kvällen så får det nog tyvärr bli endast hemma hos oss. Hon kommer inte riktigt till ro överallt. Hos mina föräldrar går bra och fler ställen, men just hos Ante och Malin har hon tyvärr aldrig velat somna :(
Sen var det väl lite med att hon började bli sjuk. För hon vaknade väldigt mycket under natten sen.

Igår var vi tvungna att åka till Linköping. Det skulle köpas fog och fix till kakelsättaren. Även handfat köpte vi som var på erbjudande som inte gällde länge till. Blev inte alls det vi hade tänkt, men det blir nog bra :)
Millie var rätt snäll ändå, trots att hon var lite hängig snuttan.
Mina föräldrar var snälla och lånade ut sin bil med släpvagn så att vi fick med oss allt, hade aldrig nånsin gått i våran bil.

Vi har en snabb kakelsättare, hunnit massor idag. Och fint blir det! :)
Nu ska jag ge Millie lite gröt, hon vaknade nämligen direkt igen. Sen ska vi gå förbi min kollega här i Hogstad. Lovat att komma dit ikväll. Blir nog inte så långvarigt däremot.
Kanske skriver senare.

En skadad mamma


o en hängig dotter.


Kommentarer
Postat av: Jossan

vi kommer gärna o hälsar på er. :) från o med nästa vecka så e ja hemma me, då har ja massa tid att fylla ut, bara så att du vet. :D

2010-04-26 @ 21:23:50
URL: http://thejossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0