29/4-10

Blev en heldag i Mjölby igår. Mamma hade gjort jättegod mat, sen fikade vi lite.
Millie fick en halvårspresent av Kajsa med familj, en jättefin o praktisk haklapp. Glömde dock bort att prova den igår, och även idag.
Och jag fick massa scrapbook grejer, allt i en praktisk väska som var för scrapbooking. Har ju börjat tycka det är rätt kul att göra kort och så :) Skulle vilja göra ett fotoalbum för Millie, men det har jag inte haft ork till ännu.

Sen gick vi en sväng till lekparken vid Ica. Var en hel klass ifrån Vasaskolan där när vi kom så det var världens liv haha. Men babygungorna var ju lediga så Millie fick provasitta. Gungade pyttepyttelite och hon tyckte det var kul, så hon skrattade till o med. Min syster o mamma kom o ställde sig bredvid så jag pratade med dom, samtidigt som jag satt på huk framför Millie.
Så helt plöstligt står en 6-7åring och gungar Millie. Förstår inte hur hon kom dit haha. Blev rätt paff för det var ingen jag kände eller nåt. Först tyckte jag det var okej för hon stog mest och gungade sådär lite som jag hade gjort och sa att hon tyckte Millie var så söt.
Sen så bara tog hon i mycket mer, jag bara; NEJ! Oj..nu räcker det nog.
Lämpligt nog så kom ett annat barn som grät för att det inte fanns nån gunga ledig, så jag var snabb att rycka upp Millie och säga att den var ledig haha. Då hade den lilla ungen redan sett nåt annat, men jag fick iallafall bort Millie på ett smidigt sätt hehe..

Hon somnade strax därpå i vagnen lilla gumman. Satt bredvid en annan mamma som hade en liten 3 månaders, hon var sååå liten och så söt förstås! Tänk att Millie varit så liten.
Theodor sov också i sin vagn. Så mamma, jag och Kajsa satt med Thuva och "åt" sand och så.. Jag har lite sandfobi, måste jag försöka få bort. För jag anar att jag lär få tillbringa lite tid i sandlådor och sandstränder framöver. ;)

Kajsa, Thuva o Theo var väl kvar tills sjutiden. Jag blev kvar till nio ungefär, Oskar jobbade ju ändå kväll o Millie var rätt nöjd. Hon ville inte sova, men vid nio märktes att hon var trött så jag bestämde mig för att åka. Hon somnade direkt i bilen och väl hemma så tog jag allt med mig till dörren för att öppna. Satte i nyckeln, vred om och...inget hände! Fattade inget först..
Sen kom jag på att hantverkarn hade ju fått en nyckelknippa med en nyckel till överlåset. Och vi hade glömt säga att han inte behövde låsa det, jag har nämligen ingen sån nyckel i min nyckelknippa.
Dessutom hade jag ju glömt min mobil hemma just idag, gör jag typ aldrig annars.

Såå..jag fick slänga in allt utom Millie i bilen igen, ringa på hos grannen, be att få låna telefonen för att ringa Oskar, be honom förklara hur man hittar till hans avdelning på BT eftersom jag aldrig varit där, åka in till Mjölby igen, byta nyckel med honom och sen hem för att släpa ur allt igen. Istället för strax efter 21 var vi hemma vid
22.
Ja, ibland blir det inte som man tänkt sig! Och oftast går det bra ändå. :)

Somnade rätt fort efter vi kommit hem. Och idag var det exakt samma tid på Millie som igår. 06.07 var det käk. Sen somnade vi om till 08.20.
Åkte iväg till mäklaren och fick bra hjälp med deklarationen. Bestämde även att han skulle komma o göra en värdering på vårat hus om ett par veckor.
Var förbi mina föräldrar en snabbis, Oskar behövde duscha. Efter det har vi varit hemma, myst o busat. Ätit o grejat. Dagarna går ändå :)

Jag fick väcka Millie vid 17.15, hon somnade strax innan 4 som hon brukar typ. Men däremot brukar hon bara sova nån halvtimme. Det brukar vara lagom för att hon ska somna bra vid 19tiden. Hon var inte lättväckt, men efter en stund så flinade hon. Som jag trodde så ville hon inte riktigt somna då vid den vanliga tiden. Tog lite längre tid och lite gnäll blev det. Men vid knappt halv 9 så sov hon iallafall gumman.

Imorrn ska vi till Linköping, IGEN! Nästan trött på det haha.. Måste åka för vi ska byta en fogkartong. På kvällen sen blev vi bjudna till Oskars föräldrar i Malexander. Hoppas på att vi kan kolla på brasan där, brukar vara så mysigt. Om vi hinner kanske vi kollar på motorcykelparaden i Skänninge. Blir nog en bra dag iallafall!
Sover nog över i Malexander..

Nej nu är det sådär långt igen med.. Ska väl försöka lägga mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0