5/4-10

Haft fullt upp i hela helgen.
Oj oj så gnällig hon blev efter sprutorna. Förra gången har jag för mig att jag inte ens märkte av det. Nu kunde man inte ens sätta ifrån sig henne, så fort man bara tänkte tanken så blev det höga skrik.
Så fredagen som vi hade tänkt att ägna åt städning och att göra maten klar tills gästerna kom, blev istället att ta hand om Millie. Oskar fixade lite grejer i trädgårn som var tvunget. Så han kom inte hem förrns halv 4.
Blev rätt stressigt så Oskar dammsög i kalsonger när dom kom och jag hade äntligen lyckats få Millie att somna så jag höll på lite i köket haha.

Men det var lugnt. Vi hjälptes åt lite med maten och åt sen framför Talang. Jag trodde ju att Millie skulle ha somnat för natten typ, men nehe då, hon sov bara nån halvtimme. Sen skulle hon vara med. Efter lite mat så försökte jag lägga henne igen vid halv 8. Men nej, det dröjde ända till halv 12 innan hon skulle sova!
Emmy, Staffan, Isak o Michaela var kvar tills Solsidan var slut ungefär, sen såg vi en film eftersom hon ändå inte somnade. Var en trevlig kväll iallafall :)

Vi tänkte att nu sover hon nog länge, men hm, kl 6 vaknade hon och var skitpigg. Vid halv 9 somnade väl hon och jag om i nån kvart. Sen var det dags att göra sig iordning för att åka till Ödeshög.
Blev en mysig dag där, det var påsklunch, promenad i solen, äggletning med Thuva, sexhjulsåkning, Guitar Hero, en massa godisätande o.s.v.
Millie ville inte somna denna kväll heller, vi lånade deras vagn som dom har inne och gick runt med henne i. Hon bara låg och garvade och vi började fundera på om det hade varit nåt uppiggande i sprutorna :P
Vid halv 9 nånting somnade hon iallafall, vaknade till nångång med sov rätt bra. Vi kom väl hem vid halv 11 nånting.

Millie vaknade vid 3 på natten och skulle äta, kommer jag inte ens ihåg när hon gjorde senast. Ändå vaknade hon vid ca 7 sen och ville upp. Vi orkade inte kämpa med att försöka få henne att sova så vi gick upp i lugn och ro. Sen blev det nästan en heldag med städning. Vi var ute nästan hela dagen, Oskar bytte till sommardäck på volvon. Vi städade ur båda bilarna och Oskar rensade rejält i garaget. Millie sov i vagnen typ hela tiden, hon hade väl lite att ta igen haha, sen sover hon nog bättre ute.
På eftermiddagen så åkte vi till City Gross och handlade lite. Sen hem för att göra oss iordning lite.

Vid 6 var vi nämligen bjudna hem till Malin och Ante. Vi kollade på tv och pratade sen såg vi nån film som jag inte kommer ihåg vad den hette, men den var bra. Trevligt att ses lite med :)
Millie vill inte somna förrns 9 ikväll heller.
Sen sov hon jättedjupt men så helt plöstligt så bara skrek hon, fast det var som att hon sov fortfarande. Oskar gick runt med henne och så tänkte vi att hon var nog hungrig igen. Men precis när maten var klar hade hon somnat om.

Kom hem vid 11, och då var hon hungrig. Men sen somnade hon faktiskt nästan direkt :) Och vaknade inte förrns halv 7 imorse. Sen låg vi och halvsov till nästan 10. Så äntligen känns det som att det gick lite bättre.
Så jobbigt när man är van vid att hon är på ett visst sätt och så bara rubbas allt. Men det går ju det med :)

Nu är det strax lunch för mini här, sen ska vi åka in till Madde och Leia en sväng!
Oskar slipar och grejar i badrummet, duktig. Det är mycket med det där. Men tids nog ska det nog allt bli klart.

Nu blev det visst sådär långt igen...


Min lilla påsk-kyckling i lördags ;)


Nyduschad




Kommentarer
Postat av: Malin

Fina bilder :) en liten Stig helmer ;-) så söt när håret står rakt upp, jag försöker borsta upp det på Ewelyn, men det går inte så bra, hon har ju inte så mycket hår än :)

2010-04-05 @ 19:45:23
URL: http://malinmildh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0