7/4-10

Oj en sån skön natt, hon somnade strax efter 7 igårkväll och sov ända till kvart i 7 på morgonen. Ville bara ha nappen en gång vid tolvtiden. Jag hade så himla ont i huvet igårkväll så det var verkligen underbart med en bra natt. Idag mår jag bättre fast är rätt seg ändå.

Oskar och hans bror Isak hjälps just nu åt att koppla lite el. Duktiga :)
Just idag är det inget vidare att vara hemma, vi har inget varmvatten. Sen har det blivit en läcka i köket tack vare en hantverkare från ikea så där får man inte använda vatten alls. Suck, att det inte bara kan gå lätt nån gång.
Men vi försöker få tag i firman och så, så det är bara att hoppas att det löser sig smidigt.

I måndags var vi som sagt hos Madde och Leia, hade det trevligt :) Madde var så himla hes stackarn.
Dom hade köpt en ny vagn, jättefin! Blir lite sugen jag med, men får försöka hålla mig ett tag till.
O gissa vad?! Millie vände sig två gånger! Jag satt o kollade åt nåt annat håll och Madde bara: Hon vänder sig, hon vänder sig, titta!
Haha seg som jag är så fattade jag inte först, men sen så :) O hon rullade tillbaka till rygg igen, sen ett tag senare så rullade hon till magen igen. Men sen har det inte blivit mer sen dess, roligare när man har en kompis till hjälp.

Oskar kom och hämtade mig där vid 7 och då åkte vi hem till min syster. Oskar skulle låna ett verktyg och så lämnade vi tillbaka baslådan som jag lånat i flera år. Dom hade precis ätit pizza när vi kom och hade massa kvar så det fick vi, underbart gott. Vi blev kvar ett bra tag och pratade och så :)

Evigt tjat om hennes nätter men natten måndag till tisdag var inte kul. Hon vaknade 1 gång i timmen och skrek så jag var tvungen och gå runt och vagga henne. Sen vid 4 fick hon komma till våran säng och ligga i min famn, då vaknade hon ännu oftare. Så igår morse var både Oskar och jag väldigt trötta.

Men Oskars föräldrar kom vid halv 10 ungefär för vi skulle åka till Linköping.
Jag, Millie och Carina gick på Ikano. Skulle hitta en present till min morbror som fyller 50 på fredag och vi ska dit då. Hittade lite som jag hoppas han blir nöjd med :)
Hittade även en kofta till mig själv, lite dyr men jag tyckte den var fin o det var längesen jag köpte nåt nytt till mig själv. Vi åt lite inne på Ikea och där köpte jag fler skedar och muggar till Millie-matvrak.

Millie fick ett så himla fint vårset av sin farmor. Det var en Hello Kitty dress i velour, en "sjalett" som hörde till, 3 par matchande strumpor, en kortärmad body som passade till, en mössa och ett par skor. Så nu är det bara våren som fattas :)
Efter ett  tag så kom även Isak till Ikano och han skulle köpa skor och lite annat så det fick han hjälp med.

Typ vid 5 nånting var vi väl hemma. Oskar och hans pappa fixade med massor rör och annat i badrummet, tog sin lilla tid. Dom var väl klara vid 8 eller nåt kanske. Alla var så himla hungriga då och ingen orkade göra nåt så dom beställde pizza fast jag tog en sallad.

Vi blev bjudna till Madde o Leia nu vid 11, så ska göra oss klara sen bär det av dit.
Ikväll ska jag på ljusparty hos min gamla kollega Mia. Aldrig varit på sånt, men kan nog bli kul. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0