14/12-10 Osams

Millie är inte på något jag-låter-gärna-mamma-städa-humör.

Osams blev vi nyss med.
Jag hade gjort gröt åt henne o lyxade till med fruktpuré på.
(hon brukar inte få det, men har vägrat gröt ett tag så tänkte prova med det på nu)
Första fem skedarna bara Mmmm mmm.
Sen blev hon helt plöstligt jättearg. Hon fick sitta hos mig men vägrade smaka mer.
Bara drämde till skeden så det flög gröt och fruktpuré överallt.
Och det var verkligen med flit, då blev jag arg.
Och hon lessen.

Sen satte vi oss i soffan, lyssnade på musik,
kollade varann i ögonen och sa förlåt.
Eller ja, jag sa förlåt och hon kollade länge på mig.
Sen fick jag en lång kram!
Gullunge.

Ni som kommer hit imorrn får kanske stå ut med att det ät stökigt,
om Millie inte somnar tidigt eller ändrar humör :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0