14/12-10 Städaaa

Idag hade vi en väldigt lugn morgon här hemma.
Millie och vaknade strax innan halv 9, men låg kvar i sängen till 10 ungefär :)
Då åt vi frukost alla tre.

Sen har Oskar målat plankor på övervåningen.
Millie har varit lite smågnällig och mest velat vara i famnen.
Så vi satte oss o såg på tv, inget annat dög så då blev det så.
Hade ju tänkt städa men det får bli nu istället.

Har iallafall hunnit köra en maskin tvätt, tömma och fylla diskmaskinen,
åka till återvinningen med massa kartonger/tidningar
 och även handlat några smågrejer innan Oskar började.

Han gjorde en jättegod tonfisksallad förut! Han är mycket duktigare o snabbare än mig i köket.
Men ikväll ska jag ge mig på att göra köttfärssås.
Imorrn kommer alla från mamma-barn kompisar hit.
Tänkte att det var smidigt att bara värma på köttfärssåsen imorrn.

Nu sover Millie och det gör hon nog inte så länge till så jag ska väl försöka städa lite och hänga tvätt.
Är så himla skönt att sitta ner bara ;)
Känner mig väldigt seg och matt. Men så fort man börjat brukar det gå rätt fort!

Usch jag fick nåt papper från Handels att det hade blivit fel med autogirot så pengarna för november hade inte dragits, inget jag reagerat på. Tyckte pengarna gick åt så fort den här månaden så jag trodde det var draget.
Men nej..så det var bara att betala dom där himla 560 kronorna,
vilket betyder att jag är ännu fattigare än innan.
Ja, tur att lönen kommer tidigare i december ;)

Städa var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0