12/12-10 -6 kilo till februari?

Idag skulle vi åkt till Luciafirandet i Mjölby med babysången.
Men fröken Millie ville inte sova nåt alls på förmiddagen, typ 10 minuter.
Så jag kände att inte luciafirandet skulle bli så lyckat tyvärr.

Vi åkte en sväng till Öb för att hon skulle somna i bilen.
Det gjorde hon, men hon vaknade ju strax igen.
Vi skulle köpa färg, men hittade inte sån vi skulle ha. Men vi köpte en keyboard till Millie.
Julklapp ska det väl bli fast hon har fått leka med den idag haha.
Jag tror den fick vg i betyg ungefär. :)

Precis när vi kom hem så kom Oskars föräldrar förbi.
Dom skulle åka till Linköping. Så vi åkte vi med. Oskars bror Isak var med också!
Gick tillsammans med dom på K-rauta och Jula. Millie fick gå själv i båda affärerna.
Det tyckte hon var väldigt kul, det fick nog mvg+ hehe.
Skrattade nästan hela tiden, förutom när man lyfte upp henne då ;)

Sen åt vi på Max, Millie fick en naturell burgare i bröd.
Kan väl inte vara så farligt va?
Tänker att det är ju bara nötkött och bröd. Annars tycker jag egentligen
att hon inte behöver smaka sånt där än.
Meeen..hon blev väldigt väldigt avundsjuk på Isaks milkshake.
Trodde inte hon skulle få upp nåt i sugröret, men slurp sa det!
Oj vad det var gott tyckte hon.

Åkte vidare till Ikanohuset.
Robert, Carina och Isak skulle in på Ikea, men jag behövde kolla efter en jacka o skor så vi skiljdes åt.
Hittade inget av det :(
Usch jag är alltid så sent ute!!
Fryser i mina kläder, det varma jag har är slitet eller trasigt.

Millie sov inget, men låg snällt i sin vagn och kollade.
Sen bar det av till City Gross. Storhandling av nyttig mat.
Oskar och jag ska nämligen försöka gå ner 6 kilo var till februari.
Det måste gå, det ska gå. Eller?!



Millie fick en paraply-sulky-dockvagn från grossen. Den skrattade hon åt så fort hon såg,
men i längden fick den nog med ett vg :)
För hon råkade gå åt fel håll med den två gånger, då föll både hon o vagnen.

Nu har jag precis nyss fått en extremt övertrött Millie att somna.
Synd när hon ska behöva bli så övertrött, men hon har varit nästintill omöjlig att söva idag.
Nu gav jag mig verkligen inte, fick massa hårda sparkar o slag.
Men tog inte många minuter innan hon sov.
Mamma vet bäst och vinner änsålänge :)


Har beställt lite julkort idag, VET ATT JAG ÄR SENT UTE!
Hoppas verkligen jag får hem dom fort!
Här är några kort vi tog på tomtenissan ikväll.
( dom två bästa tog jag till julkorten så dom får ni inte se :) )








Nu ska jag verkligen sova!
För imorgonbitti kl 7 så är vi hembjudna till Lisandra och Milo på ett myspys-lucia-fika :)
Hoppas vi kommer upp hehe


Kommentarer
Postat av: storasyster erika

ÅÅÅÅÅÅ, gu vad gulli hon äääär!

Tänk att den gamla paltan lever än!

stor kram, vi ses på julafton!

2010-12-21 @ 13:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0