13/2-10

Jag sitter uppe själv, Oskar och Millie sover fortfarande. Rätt skönt med lite tid för mig själv, kunde äta frukost i lugn och ro. Millie fick mat strax efter 8, sen blev hon så trött att hon fick sova lite till. Så nu har hon sovit 40 minuter, alltså vaknar hon nog snart.

Igår var hon en stund hos mamma och pappa, vi skulle gå på bio med Emilie och Calle. Och det gjorde vi med. Var inne i Linköping och så Snabba Cash. Bra tycker jag allt att den var, lite svårt att höra vad alla sa hela tiden. Sen tyckte jag det var väldigt mycket skrik och bråk. O Joel Kinnaman var lite mesigare i den här än i Falk filmerna. Men som sagt bra var den ändå, väldigt nyfiken på nästa :)

Iallafall, efter bion ringde jag för att höra hur det hade gått för dom med Millie. Hmm.. det hade inte gått så
bra :( Hon hade varit jätte, jättelessen. Mamma tror det är att hon börjar känna av om jag är där eller inte.. Jag vet inte. Vi hade tänkt umgås med Calle o Emilie en stund efter bion men jag sa att vi kunde hämta henne. Men då höll hon tydligen på att somna så det var lugnt.
Så vi åkte hem till Emilie och Calle. Kollade det sista på Let's Dance och sen på Solsidan. Hahaha, jag tycker verkligen Solsidan är KUL! Missade tyvärr förra veckans, men kanske går att se på hemsidan eller nåt.

Idag har vi tänkt att montera en lampa..Inte vilken lampa som helst, en lampa med typ hundra små pinnar och i varje ände ska man sätta fast en pappers"stjärna". Kommer nog ta sin lilla stund :)
Jag ska även göra lite dopkort har jag tänkt mig, blir ju dop den 21 mars.

Kajsa och jag bestämde i veckan nu att den 24 februari ska vi åka till Ullared :) Ska bli kul med en liten utflykt! Då ska Oskars föräldrar passa Millie. Jag hoppas verkligen att hon inte ska börja vara sådär lessen varje gång hon är hos nån nu.

Jag sitter och kollar på en sida på typ 50 olika bantningsdieter. Jag bestämde mig ju typ i jul att jag ska gå ner 8-10 kg till sommaren. Har väl gått ner typ 1... Var jätteduktig i ca 2 veckor efter nyår och åt inget godis, inga kakor, inga chips. Sen tog jag typ en grej och så var jag fast igen.
Är verkligen en värdelös bantare. Nu har jag väl ca 4 kg kvar till inskrivningsvikten. Men som sagt, lite mer skulle jag vilja bli av med.
Försöker gå ut och gå, försöker att inte äta så mycket onyttigt. Men så har jag så himla dåligt tålamod så jag vill liksom att kilona ska rasa direkt, det gör dom ju sällan. Så då ger jag typ upp och tänker att det är ändå ingen idé.
Måste ha lite bättre tålamod och verkligen ge mig tusan på att jag ska, ska, ska.

Igår tänkte jag börja ett nytt försök med att inte äta onyttigt. Kom där med mina vindruvor och en Loka till bion. Så kände jag den där himla popcornlukten. Tänkte att, hur ofta är jag på bio? Då kan man ju ändå unna sig det. Så visst, en kvart senare stog vi alla där med varsin Hot Snacks/popcorn. Och jag tänkte, imorrn börjar jag istället. Pyttsan!
Så nu sitter jag här och funderar på vad som skulle kunna funka. Kommer inte fram till nåt. Alla såna här dieter när man ska undvika bröd, pasta osv. Skulle aldrig funka på mig.
Jag tänkte att jag måste välja något som jag överhuvudtaget känner att jag skulle klara ens i en vecka.
Får väl se vad jag kan komma fram till.

Nu ligger min lilla tjej och tjuttrar inne i sin säng. Nyser som en tok gör hon med. Ska nog gå och prata lite med henne :)

Hejsvej

Kommentarer
Postat av: Jossan

E de alltså till den 24:e man ska ha knåpat ihop en "hjälp mej handla till min bebis från ullared" lista. ;)

2010-02-13 @ 11:28:17
URL: http://thejossan.blogg.se/
Postat av: Dessa

Hehe, känner igen det där med att börja sitt nya nyttiga liv! :p

2010-02-15 @ 13:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0