18/2-10

Idag blev det tidig morgon.
När vi beställde vårat kök så hade dom kapat våran bänkskiva fel, och äntligen, idag, så är dom här och sätter dit en ny :) Klockan 8 ringde det på dörren, jag hade gått upp en kvart tidigare haha. Sover alltid så länge som möjligt.

Igår var vi som sagt på bvc. Jag trodde att hon skulle väga ca 7,5 kg. Men nej, 8,2!!
Haha nej..7090g vägde hon och är nu 64 cm lång. Hennes kurva vet jag inte hur den ser ut :S
Hon har ju gått kraftigt uppåt hela tiden, men nu gick det neråt på alla mått.
Men allt är ju bra ändå :)

Förra gången vi var där så tycker ju sköterskan att Millies huvud hade växt lite för fort. Så hon sa att hon skulle prata med en läkare om det. Det hade hon ju dessvärre glömt tills igår.
Men den här gången hade det bara växt 7 mm. Så hon trodde det var lugnt.
Nu ringde hon precis och sa att hon hade pratat med läkaren och att han ville kolla på henne. Vi skulle även mäta Oskars och mitt huvudomfång. Jag vet inte, tycker ingen av oss har världens jättehuvud. Små har vi väl inte heller men ja, vi får väl se.

Efter det hämtade vi lite tvätt hos mamma. Sen bar det av emot Dalen och hem till min syster med fam.
På grund av min avåkning för ett tag sen så åkte jag väääldigt försiktigt. När vi kom fram, för ja, det gjorde vi utan problem, så hade Kajsa förberett lunch. Lasagne fick vi, väldigt gott :)
Vi kollade igenom massa kläder som Thuva och Theo växt ur. Fick med oss en stor kasse, kanon! Även leksaker kollade vi lite på, dom har ganska många så fick låna några ett tag. Jag hade ju tänkt köpa massa i Ullared. Men även där så är ju leksaker ganska dyrt. Så det var ju väldigt snällt att vi fick låna lite istället.
Hade en trevlig dag där och om en vecka bär det av till Ullared tillsammans :)
När jag åkte från Dalen vid ca 6 så fick jag möte på grusvägen. Körde lite åt sidan och stannade till, tänkte att det var säkrast. Hmm..fastnade ju såklart! O den andra bilen bara körde iväg. Backade o körde framåt och trixade ett bra tag. Sen till slut ringde jag hem till min syster, men medan jag pratade med Jörgen (hennes karl) så kom jag loss :)  Bilar och jag är helt enkelt inte riktigt sams just nu.

Igårkväll så satt Millie hos Oskar och busade. Sen började hon gråta och dregla och då var dreglet blod/brunfärgat. Inte mycket alltså, men ändå. Jag är ju som jag sagt innan inte så orolig av mig. Men jag blev ju ändå lite fundersam. Kan ju ha att göra med nån liten tand. Inte hört om att det kommit blod vid tandsprickning, men låter ju inte så lustigt. Vi får se framåt, det lär ju märkas ;)

Idag när "byggarna" åkt så tänkte jag nog gå en sväng och sen ikväll är det babysim.

Igår bestämde vi oss här hemma! Sen hur det går...det är en annan femma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0