2/2-10

Nu var det ett tag sen igen. Tycker aldrig jag får tid till det riktigt.

SPECIELLT inte idag, jag tror det varit Millies värsta dag nånsin :( Hon har typ gallskrikit eller gnällt massor så fort jag lagt ifrån mig henne. Hon har bara velat sova eller sitta i min famn. Nu har vi precis varit ute och gått, tänkte det hela dagen men inte riktigt orkat ta tag i att klä på en liten filur som skriker så högt så det hörs ut.
Hon vaknade till när vi kom in, men nu har hon somnat om i liggdelen.
Så himla jobbigt med för våran lilla katt tror ju typ att det är vi som gör henne illa. Så så fort Millie skriker så kommer hon och biter oss i benen. Gulligt på sätt och vis, men skapligt irriterande när man redan är så trött på allt skrik. Jag fick stänga in mig i badrummet när hon skrek som värst :P

Och fy vilket dåligt tålamod man har. När hon alltid är så snäll annars så är man liksom inte van vid såna här saker. Blev nästan rädd för mig själv, för jag märkte att jag lyfte upp henne lite väl hårdhänt när hon skrek för
typ fyrtionde gången. Då var det bara att bita ihop och lugna ner sig lite.
Ja att vara mamma är då inte lätt alla dagar. Speciellt träligt nu när Oskar jobbar kväll och åker ca 14 och kommer hem 00.30. Tur att det bara är var sjätte vecka :)

Jag sitter o försöker komma ihåg vad vi gjorde i fredags, men minns liksom inte.
I lördags iallafall så åkte vi till Ante och Malin, åt lite tillsammans. Sen skulle vi hem till Jeppe o Jessica. Var kul att se hur dom bor och träffa lite folk :) Sen skulle dom åka allihopa och bowla, så vi skjutsade upp dom. Hade tänkt sitta med där först, men det var så hög ljudnivå så vi fick åka hem till Ante och Malin sålänge. Hann se lite av Robinson, inte själva finalen däremot. Sen åkte vi och hämtade dom för dom skulle tillbaka hem till Jeppe o Jessica. Men vi kände oss rätt trötta så vi åkte hem.

Söndagen var det tapetsering för full rulle här hemma. Jag, Millie och Oskars mamma Carina åkte en sväng till Linköping. Jag skulle lämna tillbaka en kofta och sen köpa present både till Emmy och Carina. Dom hade bett mig att ljuga att jag skulle köpa en kamera till mig själv, fast den i själva verket var till Carina. Men ja, jag kan verkligen inte ljuga. Jobbigt ibland. Så jag ringde Oskar och frågade om jag fick säga åt henne som det var. Det fick jag, så hon fick vara med och välja en själv istället :P
Hittade även present till Emmy, bra bra. Millie fick ett par typ luddiga skor och en bambino prasselbok av farmor :) Väldigt snällt!

Igår var det babysång, var osäker om jag skulle gått först då jag är rätt förkyld och Millie börjat bli lite täppt. Men nej, sitta hemma hela dagar är inte min favorit. Så det blev att åka dit, mötte upp Madde och Leia så gick vi ihop. Märktes att vi var lite hängiga båda två, pratade inte så mycket som vi brukar :P
Efter det gick jag hem till mamma och pappa. Fick mat där och så hjälpte jag mamma med lite kort och grejer. Hon hjälpte mig att fynda 2 grejer på tradera ;) Knappt varit inne där innan, men det var ju kul. Så idag var jag tvungen att bli medlem haha.

Imorrn ska jag träffa Johanna, tror inte vi setts på flera, flera år. Alltså hälsat så har vi ju, men inte setts för att umgås så. Ska bli kul! Hon ska ju få en bebis i mars nu så det ska bli kul med att få se en liten bebismage med :)

I helgen är vi ju medbjudna av Oskars mamma på spa, Kosta Boda spa Hotel tror jag det hette. Hon fyller nämligen 50 år på fredag :) Ska bli jättemysigt!

Nu ska jag göra lite mat till Millie och göra mig iordning för att sova tror jag. Inte för jag tänkt somna än, men tänkte ta med mig datorn till sängen och kolla på Outsiders från igår eller nåt annat skoj. Kanske blir fast på tradera haha ;)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Vad gulligt av katten! Fast jag förstår absolut att det är jobbigt när man inte riiktigt har tålamodet på topp. Vad mysigt med spa! Skulle jag med vilja åka på. Synd att det är dyrt bara :/

Jag börjar med bli lite småsjuk tror jag. Ingen höjdare eftersom jag måste jobba. Det finns ingen som kan hoppa in för mig :P

Men jag hoppas på att jag inte ska bli för sjuk.

Snart kommer jag hem! Då måste vi ses :)

Puss o kram!

2010-02-03 @ 00:47:41
URL: http://padonsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0