20/2-10 4 månader

Idag är våran lilla tjej 4 månader. Bäst att inte tänka efter för då märker man hur fort tiden går.
Personligen tycker jag det är roligare ju mer kontakt man får och när dom lär sig grejer hela tiden. Men samtidigt kan man självklart sakna dom där första dagarna när allt är sååå litet.
Nu ligger hon här och greppar leksaker för fullt, vilket hon inte kunde alls för bara en vecka sen. Hur lustigt är inte det. Spännande kan man minst sagt säga :)

Snart är det mat-time med och då ska lite potatis&palsternacka puré få besöka Millies mun igen.
Haha Oskars föräldrar hade typ slagit vad med varandra om att jag börjat mata henne innan 4 månaders dagen. Att dom kunde gissa så rätt ;)

Våran bil gick sönder i torsdags! På vägen hem från babysimmet så hördes det världens dunk, sen slutade servon funka, lysena blev svaga och batterilampan började lysa. Vi svängde av snabbast möjliga, vilket var Strålsnäs. Oskar upptäckte att fläktremmen (tror jag att det var) hade åkt av. Antagligen hade en iskocka åkt upp under bilen och gjort att den gled av. Troligtsvis hade den åkt llite på sniskan redan när jag körde av vägen.
Ja..träligt iallafall. Nu står den på Lövsberg och väntar på mekanikern där. Hoppas att det inte blir så dyrt.

Ikväll skulle vi åka till Malexander. Hmm.. Vi får väl se hur det går i detta jäkla väder. Helt otroligt att det aldrig tar slut!! Det var ju tillräckligt för längesen.

Hade ju bestämt mig med för att gå en sväng varje dag, men idag alltså. Njaaa! Tror inte jag kommer fram ens med vagnen.

Vi började iallafall med typ GI här hemma i torsdags. Känner mig rätt taggad. Inte ätit nåt sött på 2 dagar nu, låter ju lite haha. Men för mig är det rätt mycket ändå. Sen inget bröd, ingen pasta, ris, potatis. Konstigt nog är jag redan under 73, har jag inte varit sen Millie föddes. Idag stog det 72,4 på vågen. Och midjemåttet har redan krympt ca 3 cm. Är väl bara vatten första dagarna, men glad blir man ändå ;)
Inskrivningsvikten var ju 69 kg. Vägde nog ca 88 kg på slutet.
Jag skulle vilja komma ner till 65 iallafall. Som första mål.

Fram tills dopet har jag tänkt köra hårt. Oskar behöver ju inte gå ner nåt så han fuskar endel :)
Är ju tre olika faser, fas 1 är rätt hård. Vissa säger att man ska köra den i 3-4 dagar, andra säger 2 veckor. Men så länge man mår bra får man ju köra den längre. Så om jag mår bra tänkte jag köra fas 1 fram tills dopet.
I fas 2 så får man lägga till några få kolhydrater.
Vi får väl se hur detta går ;)

Hittade en sida som var ganska bra, gi-metoden.nu. Även viktminskning.dk är rätt kul.

Oskar har hjälp av Isak här hemma idag och koppla el. Så jag ska väl göra lite mat till dom snart här :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nae, jag lider med er när det gäller bilproblem! Så himla tråkigt. Lycka till med GI, jag håller tummarna för dig :) Vi får se vad en annan hittar på för trix för att lyckas gå ner sen. Lättare sagt än gjort hehe. Kram kram

2010-02-21 @ 06:56:12
URL: http://jjoohhaannaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0