28/2-10 Kalas

Idag har vi haft kalas här hemma :) Oskar fyller idag 24. (Av mig fick han lite verktyg, arbetskläder och en jacka.)
Igårkväll så städade vi, Oskar gjorde chokladbollar och jag gjorde en kladdkaka.  
I förmiddags så bakade han även bullar. Så duktig så! Han dammsög och skurade alla golv med.
Millie var inte alls på humör på förmiddagen så jag hade fullt upp med att ta hand om henne.

Oskars föräldrar var snälla och kom vid ett, dom underhöll Millie så vi kunde göra klart det sista. Vid två skulle alla dyka upp, Vi blev sammanlagt 14 vuxna och 3 barn. Men det gick ju bra :)
Jag hade gjort en specialgrädde till kladdkakan som många tyckte var god. Man värmde grädden, hällde i krossade Marianne-karameller och blandade allt till som hade smält. Så skulle det stå i kylskåpet över natten och sen skulle man vispa upp det. Blev väldigt gott faktiskt.
För ja, idag hade jag en fusk dag. Kände att jag ville det. Men imorrn är det hårt igen ;)

Oskar fick iallafall massa fint och det var trevligt, av min syster fick vi dessutom en jättgullig dress till Millie!
Millie var tyvärr inte på humör bara. Börjar bli tykänslig tror jag, eller så är det nån period just nu. Min pappa, alltså hennes morfar är inte poppis. Är illskrik nästan direkt. Tråkigt :/  Men ibland går det bra!
Vet inte om hon tyckte det var för mycket folk här eller nåt, för det tog nästan en timme innan hon blev lugn. Fick mata henne och sätta mig i sovrummet en stund.
När några hade åkt och vi bara var knappt hälften kvar så blev hon lite mera sig själv.

Hade förresten fått fråga om vad jag äter till frukost, mellanmål och middag.
Frukost
-Oftast naturell youghurt 0.5% med solrosfrön, pumpafrön och linfrön i. Brukar även ha kanel på, ska tydligen sänka GI:t ytterligare. Rätt gott.
-Annars kokta ägg, blir lite tråkigt enligt mig då man inte ens får ha kaviar.
-Om man äter väldigt GI snålt resten av dagen så kan man ju ta nån skiva mörkt fullkornsbröd.
-Stekt ägg & bacon har inte jag provat men det ska man ju kunna äta.

Mellanmål
-Kokt ägg
-Stekt ägg. Även väldigt gott att steka ett ägg och sen lägga på en skinkskiva och en ostskiva, då blir det nästan som en macka, fast GI ;)
-Vissa säger att man inte ska äta frukt, men en banan brukar jag unna mig då & då. Mättande å bra.
-(En liten näve osaltade nötter eller torkad frukt. Hittade en bra sort som heter Nötti Frutti på Kvarnen)
-En morot

Lunch
-Vi brukar göra extra mycket sallad kvällen innan så tar jag det och blandar med nåt.
-T.ex. tonfisk, skinkskivor, keso, bacon, räkor osv.
-Sen finns det säkert andra grejer, t.ex omelett och ja. Jag har inte hunnit prova så mycket.

Middag
-Vi gör alltid samma mat till oss, bara att jag inte tar pastan/riset/potatisen.
-T.ex. gryta (bara köttbitar med creme fraiché/matlagningsgrädde och kryddor) med sallad är väldigt gott.
-Även köttfärs med sallad är gott. Oskar gjorde en god "sås" till: krossade tomater, finhackad gul lök, cayennepeppar, salt, peppar och vitlökspulver. Typ som tacosås.
-Just middagen tycker jag inte är så svår, alla hemmagjorda såser (utan socker) , kött/fisk/fågel och grönsaker får man ju äta.


Kanske blev lite rörigt det där, men ja ungefär så äter jag. Blir rätt mycket samma grejer haha. Men det är mer mitt eget fel.
Sen ska man ju undvika allt där sockret står bland dom 5 första ingredienserna. T.ex. ketchup, kaviar ska man helst undvika.

Nää nu ska jag lägga mig bredvid mitt födelsedagsbarn och kolla på Wallander på tv.
Imorrn är det babysång!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hehe ok, ja asså jag har gått ner alla mina kilon, men känner ändå att jag kan förbättra mig. Överkroppen är jag ganska nöjd med men inte den nedre delen då mina höfter har blivit större :/ Men vad ska man räkna med? man har ju fått barn och jag känner ingen panik, men det verkar som att man blir piggare av Gi också och det är ju ett plus för jag känner mig alltid så trött. Men äter du inget onyttigt på helgerna heller? Det kommer bli svårt för min del ;-) Just helgerna vill man ju gärna ha nåt flötigt :)

2010-03-01 @ 05:56:25
URL: http://malinmildh.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad äter du till kvällsmat då? =) tycker alltid det är svårt att veta vad man kan äta och när

2010-03-03 @ 13:40:15
Postat av: Anonym

vad äter du till kvällsmat då? så svårt att veta tycker jag=) och vilka tider?:D

2010-03-03 @ 13:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0