4/2-10

Idag har vi varit ute på en riktigt rejäl promenad :) Började snöa efter bara några meter och fasen gå med en barnvagn i nästan 1dm snö i 7-8 km, det är tufft!! Fick skavsår en halvtimme hemifrån, blev ju inte bättre med vägen haha.
Så när vi kommer hem så ser jag att hela garageuppfarten är fylld av blod och fjädrar, ser strax en koltrast ligga död och på trappen sitter Isa och ser nöjd ut. Hmm.. Hade ingen lust att ha den där fågeln precis utanför dörren, så tog spaden och slängde iväg den i trädgårn sålänge. Inte så smart...för när Oskar sen skulle åka till jobbet så var det fjädrar typ ÖVERALLT! Stackars fågel att bli leksak sådär. Fattar inte hur hon får tag på dom.

Igår hade jag iallafall en väldigt trevlig dag, även lite läskig.
Oskar satte klart alla lister i vardagsrummet, hans pappa var också här och hjälpte till lite.
Jag gjorde mig iordning för att åka hem till Johanna. Tänkte jag skulle ta genvägen till Skänninge, bara det att där stog en lastbil still och en bärgningsbil var där. Så det tog lite tid men efter ett tag så var vi på rull igen.
Åkte igenom Skänninge och letade efter skylten där jag skulle ta av till vänster, när jag väl gjort det så trodde jag typ att huset skulle ligga där. Så jag körde sakta, sakta..Haha dröjde ett bra tag, men till sist hittade jag iallafall.

Johanna hade sagt att det bara var att parkera på deras garageuppfart, men när jag kom där så var det världens vall haha. Så fick ställa mig på lagårdsplan på andra sidan vägen. Johanna kom ut och mötte oss, det gjorde även lilla hunden Rambo som hon var hundvakt till. Haha han älskar tydligen bebisar så han var nyfiken :)
Fast det höll inte i länge för sen sprang han utav bara den. Bort till några får o hästar. Så vi fick en liten promenad för att hämta honom haha.
När vi kom in sen så ville han pussa på Millie överallt haha, gullig. Han ville också gärna dela mitt knä med Millie haha..

Fick smaskig kladdkaka som Johanna hade bakat och vi pratade massa och hade väldigt trevligt! Aldrig lätt att veta innan hur det ska vara när det gått så många år sen men sågs. Gick väldigt bra tycker jag.
Så småningomså kom hennes sambo Patrik hem och inte långt därefter kom hans mamma och bror. Alltid trevligt att träffa lite folk :) Millie verkade verkligen tycka om Patriks mamma haha. Hon busade med henne så hon skrattade och tjuttrade.

Tiden gick jättefort så helt plöstligt var den 6. Johanna skulle iväg och simma och jag skulle till Malin.
Var väldigt halt bara att gå till bilen så jag körde i högst 40. Så kom det en sväng..som var lite snävare än jag först trodde. Så jag blev rädd och bromsade, puckat. Åkte rätt ut i en åker.
Fick världens panik först när jag såg att det var snö ända upp till rutan på min dörr så att den inte gick att öppna, hela bilen lutade och Millie började gråta. Hade nästan inget batteri i min telefon heller!
Tårarna var inte långt borta kan jag säga. Men så ringde jag Johanna och berättade vad som hänt. Snälla, snälla hon fixade så att bonden dom hyr sitt hus av kom med traktorn. Även Johanna, Patrik, hans mamma och bror och även några andra killar som jag inte riktigt vet vilka det var kom.
Patriks mamma tog Millie i sin bil så hon fick sitta varmt, snällt!! Först så fastnade typ traktorn med. Men så småningom lyckades dom :)

Alla killarna kollade igenom motorn så att inget gått sönder, verkligen guld värt. Jag kan ingenting om bilar märker jag! Det enda som gått sönder var ett plaströr, luftintag till motorn fick jag lära mig ;) Tydligen ingen fara att åka utan. Tur att inget gick sönder, hade blivit dyrt. Ännu mera tur att vi inte skadade oss och väldig tur att dom kom så fort och hjälpte mig. Tack, tack, tack igen!! :)

Så jag blev lite sen till Malin och stackars Johanna kom inte iväg till sitt sim :/ Blev rätt skamsen för att jag ställde till det sådant.

Kom iallafall till Malin sen, hon hade köpt lite mat som vi gjorde. Smaskens. Även lite choklad hade hon köpt till efterrätt. Gulligt av henne att bjuda dit mig lite :) Vi hade trevligt så vi åkte inte därifrån förrns vid 11.

Idag skulle vi åkt på babysim. Men Emilie ringde nyss och sa att dom var tvungna att stänga simhallen för det var så mycket snö på taket att det kunde finnas risk att det rasade in. Så det får bli nästa vecka.
Ska försöka ge mig iväg in mot Mjölby eller Skänninge och handla lite. Slut på en hel del.

Hejdå för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0