7/2-10

Varit fullt upp. I fredags åkte vi till Linköping. Skulle köpa lite nödvändiga grejer till vardagsrummet.
Så det blev ett soffbord, en tvbänk, en matta, en klocka (stoor klocka :P), en golvlampa, en taklampa, 3 vita tavellister och så massa elgrejer.
När vi kom hem typ vid 6-7 fick vi för oss att vi skulle montera allt och ställa iordning haha. Vi skulle även hinna packa massor då vi skulle åka morgonen därpå. Det tog sin lilla tid, tror att vi la oss ca 2.

Så vi var rätt sega när vi skulle upp. Men upp kom vi och åkte in emot Mjölby, plockade upp Isak och Michaela och sen bar det av emot Kosta. Tog ett bra tag innan vi var framme och Millie hann bli lite arg en gång, så fick mata henne i bilen, men det gick ju bra haha :) Till sist såg vi hotellet och det var skönt.
Mötte Oskars föräldrar, syster med pojkvän och även hans mormor & morfar i receptionen. Gick tillsammans och åt lunchbuffé på hotellet. Sen fick vi våra rum, mysigt med hotell! Firade Oskars mamma lite och sen bestämde vi oss för att gå ner till spa-avdelningen.
Var massa fina pooler och en bar. Blev lite lessen att jag inte kunde bada nåt :(  Himla skit att det aldrig ska läka!!Sen var Millie trött med så jag fick sitta med henne i en skön stol. Kom fram en snäll person och erbjöd sig att hålla Millie en stund om jag ville bada, så jag fick förklara som det var. Men det var ju gulligt av henne :)

Blev lite sur med på några himla tanter som tyckte att det var så himla fel att Millie satt en stund hos Oskar i poolen. Och alla bara kollade snett kändes det som. Dom ville väl ha sin spa-helg ifred. Men hon gav ju faktiskt inte ifrån sig så mycket ljud! Kände iallafall att jag ville gå upp till rummet. Och Oskars föräldrar hade med tröttnat lite så vi gick upp och dom andra bastade lite.
Passade på att duscha läääänge i våran dusch på rummet. (hemma har vi ju bara en 35-liters varmvattenberedare, man får vara glad om varmvattnet räcker 5 minuter.) Oskar duscha med länge och även Millie fick sig en dusch haha :)

Gjorde oss iordning för middag i restaurangen. Fin 3 rätters middag, förrätten var supergod tyckte jag. Var typ en liten minipaj bit av västerbottenost med lite fisk, sen var det löjrom o lite annat.
Varmrätten var väldigt rött kött, jag har väldigt svårt för det. Får typ kväljningar när jag ser blod i mat. Efterrätten var smarrig, nougatmousse med färska jordgubbar, blåbär, hallon o vinbär på.

Vet inte vad det var med mig bara, blev jättelessen mitt under middagen. Det började med att jag kollade på Oskars morfar och kom då att tänka på min farfar, som dog i april. Sen bara fick jag upp allt möjligt, är så trött på att ha ont, trött på min kropp och massa annat. Så jag smet iväg till toan för att försöka skärpa mig lite.
Gick sådär, allt kom tillbaka så fort jag satte mig ner. För Oskar såg att det var nåt så han frågade. Så han följde med mig och gick iväg en sväng. Fick lite kramar och ja, det blev bättre sen. 

Efter middagen gick vi till glasbaren som den hette. Var rätt hög musik så Oskars mormor & morfar var snälla och tog hand om Millie en stund, som redan sov för natten i sin vagn.
Fick en jättegod drink av Oskar så vi satt och umgicks lite. Men båda var så trötta så vid 11-halv 12 gick vi upp och hämtade Millie från rummet mittemot vårt och gick och la oss.
Underbart sköna sängar :)

Även underbart med hotellfrukost! Efter den packade vi ihop och checkade ut.
Precis bredvid hotellet låg Kosta Outlet. Massa märken till lite lägre priser. Hittade ingenting till mig själv :( Eller jo ett par mysbyxor för 99 :P
Dom jeansen jag tyckte var fina, 3 st, fanns endast i strl 24, 25, 26. Ingenting som jag kommer i direkt, speciellt inte nu. Provade även en jacka men den fanns bara i xs. Är väl sådär att det inte finns allt när dom kan sälja det sådär billigt.
Oskar hittade iallafall en snygg Koppartrans t-shirt och även en lite tjockare tröja i samma märke. Inte så värst billigt, men fint.
Sen hittade vi givetvis lite till Millie :P Haha inte svårt direkt. Dom hade ju Polarn o Pyret, Lundmyr, Tummen, Laban, Lilla Anna, Liten Jag, Paul Frank med mera, med mera. Man skulle typ kunna ha köpt allt.
Men det var som sagt inte jättebilligt så man fick välja några grejer.

Här är hennes grejer, den vit/turkosa klänningen o Tummen-byxorna fick hon av snälla farmor.


Här är några bilder från glasbaren.


Var verkligen väldigt, väldigt snällt att bjuda med oss sådär. Tack! :)
Haft en mysig helg.

Imorrn är det babysång! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0