14/1-10

Nu var det ett tag sen igen ;)

Måndagen var Millie och jag hos Madde & Leia. Mysigt som vanligt! Vi bestämde oss för att gå en runda, mötte även upp Malin & Ewelyn. Kul att se dom, var ju bra längesen nu. Bara sett Ewelyn i vagn med, ska bli kul att få se henne "på riktigt" på babysången.
Sen skulle Madde kolla på en lägenhet och jag skulle hem.

Tisdagen var det ju dags för återbesök i Motala igen. Min snälla mamma följde med, passade Millie medan jag var inne. Hade blivit lite bättre sen förra veckan men hon tror det tar minst ett par veckor till innan jag kommer sluta ha ont. Tråkigt... :( Ringde gravidförsäkringen med, tänkte att sånt här problem borde ju ingå.
Men nehedå. Om jag hade haft en bristning av grad 4 (inte vanligt) eller förlorat över 2 liter blod (också ovanligt), då hade jag fått 1500 kr. Hon tyckte jag skulle ringa min vanliga försäkring. Så jag ringde trygg hansa, skulle få 109 kr, för den dagen jag hade legat inne för operationen.
Känns ju verkligen som en stor ersättning för lidandet. Hmm. Jaja, bara att hoppas på att det blir bra nu.
Efter sjukhuset åkte vi ner en snabbis till stan i Motala, kul att gå lite i en stad man inte är så ofta i. Köpte en torkställning till nappflaskorna, en haklapp typ och sen 2 byxor till Millie på rean.

Onsdagen bar det först av till Tranås. Millie och jag skulle hälsa på Isabella och Lucas. Han har lärt sig så mycket nytt varje gång man ser honom :) Igår låg han på mage sen helt plöstligt så satt han upp igen. Så söt så! 7 månader blev han ju idag. Blev bjuden på pasta och baconsås, väldigt smaskigt. Satt och pratade massa och ja, det var trevligt :)
Direkt när vi kom hem så skulle vi åka till min syster med familj. Theodor och min pappa heter ju Knut i andranamn och det var ju deras namnsdag så vi var ditbjudna på middag. Kajsa hade gjort jättefint med förrätt och varmrätt och efterrätt och sen ost & kex.
Thuva var så glad för besök så hon tjuttrade nästan hela tiden haha. Jag fick borsta tänderna på henne, inte lätt när man inte är van så det var bra övning ;) Körde lite Guitar Hero och hade allmänt trevligt så det blev sent.

Idag åkte vi till Madde & Leia :) Leia hade ju haft tråkigt humör i 2 dagar men idag var hon så snäll och söt så! Däremot var Millie väldigt jobbig!! Vet inte vad det var med henne, aldrig hört henne skrika så högt och så länge nånsin förut. Ingenting hjälpte så stor del av dagen var Madde och jag i varsitt rum :P
Skulle göra lite mat för att prova om det hjälpte och då satt Millie hos Madde, då blev hon precis tyst. Hon är duktig hon :) Men så när hon såg mig så blev det lika hemskt igen, då känner man sig omtyckt. Till slut satte jag henne i bilbarnstolen och vaggade lite, då somnade hon direkt. Lilla stackarn. Förstår inte att det ska vara så svårt att somna när man är trött.
Efter det gick det iallafall lite bättre :) Fick smaskig tårta med av Madde. Och så hjälptes vi åt med att prova sittdelen på Maddes vagn, tyckte den såg rätt fin ut ändå. Men hon såg allt bra liten ut Leia, när hon provade den.

Vid 4-tiden åkte Millie och jag till mina föräldrar och Oskar kom med dit, vi blev bjudna på mat innan vi skulle åka till babysimmet. Vi har inte hittat Oskars badbyxor än efter flytten och jag får ju inte bada än så mormor ställde upp även idag :) Så synd att jag inte fick bada, det såg så mysigt ut.
Var ju nervös innan, eftersom hon hatar att bada hemma trodde jag det skulle gå åt skogen. Speciellt eftersom hon var skapligt arg tidigare på dan.
Men det gick faktiskt kanon! :) Är glad att vi började nu ändå.

Imorgon måste vi åka till Linköping för massa olika ärenden. Sådär-kul när det är så mycket man ska hinna. Men det blir nog bra. Helgen är ännu inte planerad, vi får se :)

Glömde ju tyvärr både kameran och mobilen, så det blev inga kort på Millie i vattnet idag :(
Men några andra från imorse tänkte jag lägga in..





Haha hon var så söt och låg och pratade massa med elefanten :)

Godnatt från oss!

Kommentarer
Postat av: jennifer

vad kul att du vill läsa o att ja fick kolla in i din blogg med. Mailar dig imorgon med lösen :)

2010-01-14 @ 22:14:22
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Madde

Va kul att de gick bra och att hon verkade gilla de..=)

Hur dags ska vi säga på måndag..?

Rikard sa att vi kunde lösa så jag kunde komma till dig nån dag nästa vecka..:-)

hoppas allt är bra

kram

2010-01-15 @ 20:56:12
URL: http://madeleeneee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0