18/1-10

Igår provade jag att duscha med Millie, tänkte att det kanske kunde gå bättre än baljan. Och ja..arg var hon inte direkt.. Men hon gillade det ju inte direkt kan jag inte påstå. Svårt var det med! Hade nog aldrig lyckats om det inte var för att Oskar stog precis utanför hela tiden. På torsdag är det ju babysim igen med :)

Idag började dagen med att jag duschade och grejade. Sen gjorde vi oss klara för att åka till Madde och Leia :) Var nåt fruktansvärt tjock is på bilen idag så det tog en evighet att få bort.
Jag var fortfarande så himla seg när vi kom dit, hade ont i huvet och kände mig allmänt osocial. Även fast jag tycker det är kul att komma dit. Vi gjorde iallafall lite mat, potatisgratäng och så hade Rikard marinerat fläskfilé dagen innan, väldigt god!!

Vi begav oss sen av mot stationen där vi skulle möta Malin & Ewelyn och det gjorde vi och så gick vi tillsammans till församlingshemmet där det skulle bli babysång.
Och tjosan vad det var många som var där! Trodde inte det fanns så många bebisar i Mjölby :P Var ca 30st barn mellan 0-1år. Jösses, först var det rätt lugnt men det blev mer och mer liv haha. Var absolut helt slut när vi gick därifrån. Fast det var ju ändå mysigt :)
Kul att se lilla Ewelyn utanför vagnen med, för liten, det är hon verkligen. Hon är ju ändå äldre än Millie, men oj så liten, och söt förstås! Hoppas man får se henne nån mer gång. Och mamman med förstås :)

När vi kom hem så bara satte jag mig ner och pustade ut en stund. Oskar började med maten, korvstroganoff och ris stog på menyn. Sen kom Oskars föräldrar förbi. Dom hade varit i Helsingborg i helgen och då hade dom varit i en Polarn & Pyret affär. Så var dom så snälla så dom hade köpt en 3månaders present till Millie. Svarta tights, röd tröja o så en kofta till som var svart med röda hjärtan. Så fint så :)

Nu sitter vi och slappar framför tvn, kollar på familjen Annorlunda. Gud jag skulle få panik om jag hade så många barn, speciellt om jag skulle få för mig att måla ett rum med allihopa. Fy tusan.
O hon som är höggravid och ensam hemma med 7 barn! Jag tycker det var jobbigt nog att vara gravid och vara själv hemma haha.

Imorrn är det lugnt, onsdag är det sprutdags för min lilla snutt. Försöker att inte tänka på det så jag inte ska bli nervös. Kommer nog gå bra! Håller tummarna för det iallafall.
Sen skulle nog Madde och Leia följa med hem hit, dom har ju inte varit här än. Men Leia var lite hängig idag så vi får se, hoppas hon inte blir sjuk. Vore ju kul att få träffa dom :)

Nu ska jag kolla igenom lite kläder jag fått låna av min syster. :)



Millie med sin kära snuttis


Sötnos...



...o hennes lilla fot :)

Natti!


Kommentarer
Postat av: Naimi - Nellies mamma

Ja visst e de alltid de :)

Tack så mycket :) Kul o höra att folk tycker =)

2010-01-19 @ 15:53:52
URL: http://dorto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0