21/1-10

Idag så blev det sovmorgon i huset, Millie sov först ända till halv 8. Sen somnade hon om bredvid mig, sov båda två till halv 10. Underbart och mysigt :)

Vid strax efter 11 kom min syster med Theo. Kul att se dom, var lite småstressad eftersom Madde och Leia skulle komma snart med. Så det blev lite osocialt, får åka hem till dom nån dag snart och umgås mer :)
Sen kom som sagt Madde och Leia. Vet inte varför men blir alltid lite nervös när folk kommer hem till en, om det är första gången sådär. Men det gick ju bra ;) Satt i varsin soffa och pratade massa, som vanligt. Går alltid att tjuttra om nåt! Madde var ju så gullig och hade bakat en kladdkaka, supergott verkligen! Leia var så lugn och glad hela dagen.
Millie var lite gnällig, men tror det är efter sprutorna. Sen har hon kräkts nåt fruktansvärt hela dagen. Vet inte om det är därifrån med.

Vid femtiden bar det av mot Boxholm och babysim. Faktiskt rätt mysigt, men jag hade en himla huvudvärk och var trött så jag var inte så pepp innan. Men när vi väl bytt om, duschat och kom ut i simhallen mådde jag bättre. Och hon gillar det verkligen, ser ut att njuta. Tråkigt att jag ännu inte får vara med att bada, men snart så hoppas jag! Hade bikini på mig idag iallafall så jag kunde vara bredvid och sen duscha med henne innan och efter.
Gick väldigt bra, lyckades ta lite fina kort med :)
Och oj så snäll hon var i duschen efteråt, är ju som blå mjuka mattor dom ligger på på golvet. Är rätt kallt så förstår om hon skulle gråta. Men nej, hon låg bara och kollade, nästan log ibland. Min lilla Milliemys.
Nog med beröm ;)
Träffade ju Emilie i simhallen, hon jobbar ju varje torsdag till 22. Fick jag lära mig idag ;) Blev ditbjudna imorrnkväll, trevligt trevligt!!

Efter simmet så skulle Oskar tvätta bilen, eftersom den ska besiktas imorrn. Håller verkligen tummarna att den går igenom, men det tror jag. Iallafalla så satt Millie och jag kvar i bilen, tyckte det såg ut som om hon tog i massa. Så när tvätten var klar och vi skulle åka och köpa lite mat så hoppade jag av med Millie hos mamma o pappa så jag kunde byta blöja. Men nehe då, det var falskt alarm. Dom blev iallafall glada för lite besök. :)
Jag som försöker vara någorlunda nyttig, (gick ju sådär när Madde var här ;)) men jag beställde iallafall en kycklingsallad istället. Tycker den är så god på stationen när det är ananas,banan, sallad och kyckling.

Nu är vi trötta här i huset och ska lägga oss. Oskar har nog redan somnat och Millie sover bredvid mig i soffan. Måste ju dumt nog väcka henne snart för att byta blöja innan natten. Så hoppas vi på sovmorgon imorrn med ;)
När Oskar slutar bär det av mot Linköping, IGEN. Ska hämta tapeter och lite så.
Sen ska vi ju som sagt till Emilie och Calle :)

Godnatt!


Lite bilder från plurret idag :)









Kommentarer
Postat av: Emilie

Vad söta bilder! Måste gå in i hallen och titta någon gång! Ses sen! Kram kram

2010-01-22 @ 09:29:41
Postat av: Malin

Hehe ok, mamma köpte den i nån matbutik tror jag, ja ärmarna va långa :) Fina bilder på babysimmet, ser Robert och Sofie i bakgrunden :) Jag ska lura med henne på babysången tänkte jag, vi pratade om det, och hon ville gärna komma nån dag :-) Kram

2010-01-23 @ 21:44:52
URL: http://malinmildh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0