7/1-10

Igår var vi ju som sagt hos Oskars mormor och morfar. Innan vi åkte dit så badade jag Millie, och gud vad hon ogillar att bada. Gallskrik jämt. Jag hoppas verkligen att babysimmet kommer göra gott. Hon borde ju liksom vänja sig, jobbigt om hon ska gråta varje gång man ska bada/duscha i framtiden.
Och när vi kommit hem från hans morföräldrar så plockade jag bort alla julgrejer. Rätt skönt faktiskt :)
Vi har ju haft en stjärna som varit tänd hela tiden i sovrummet, även nätterna, för att jag ska se när hon gråter eller jag ska upp och mata henne och så. Sen när jag bytte lampa igår så blev det jätteljust så vi släckte den igårkväll och det verkar som att lillfisen sover bättre i mörker. Somnade 22.30 och vaknade inte förrns 8 imorse. Skönt kan jag säga :)

Så då gick vi upp, gjorde oss iordning i lugn och ro. Sen bar det av inåt Mjölby, dags för tvättning. Körde två maskiner där idag, skönt med lite rena kläder.
Vid ca två nånting så ringde Madde, då hade hon och Leia varit uppe på hennes jobb i Slomarp och gick hem. Vi bestämde att ses på stan, gick där en sväng men Mjölby Centrum är ju avklarat på två röda så att.. Hon gick till Ica och jag gick till mina föräldrar och hängde upp andra maskinen. Plockade ihop alla grejer och bar mig sen av hem till Madde.
Blev en trevlig eftermiddag med massa prat :) Behöver inte vara mer avancerat än så. Blir riktigt glad av att umgås med dom. Känns så skönt att ha nån sådär, nån bra o trevlig dessutom.
Skulle vara kul att bjuda hit dom nån dag, men liiite mer iordning skulle inte vara fel. Fast iofs, jag hoppas ju vi fortsätter umgås och då får hon ju se med tiden ;)
Ska bli kul att gå på babysång ihop sen, även Malin ska följa med :)

Millie-mys har blivit beroende av sin snuttetrasa, försökt med dinglisen men den är inte lika poppis. Och gärna ska den vara över huvet. Inte mammas favorit att den ligger över ansiktet, men är hon nöjd så får väl jag försöka vara det med.. Ligger och sover med den nu här i soffan.
Nu ska vi snart lägga oss här. Trötta som vi är.


Här kommer en bild på soffan som vi köpt. Fast vi ska ha divanerna tvärtom. Tycker den ser väldigt liten ut nu när jag ser kortet, så liten kändes den inte i affären. Hoppas inte jag minns fel. Får alltid sån beslutsångest haha.




Millie-dreglas imorse, börjat suga in underläppen sådär hela tiden. Nya grejer varje dag :)





Kommentarer
Postat av: Madde

haha hon är ju så galet söt.! =)

2010-01-07 @ 22:21:29
URL: http://madeleeneee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0