26/7-10

Blev en jättetrevlig kväll sen hos Johanna, hon hade gjort det så fint och gott. Synd med vädret bara för det var väldigt ruggigt! Men dom fixade så vi hade en värmande brasa. Mycket folk blev vi med! Tror vi var nånstans drygt 15 vuxna o sen 4 barn. Kul var det :)

Lördagen åkte jag och Oskar till ett ställe här i närheten, det var uppvisning av massa gamla traktorer, bilar o andra fordon. Sen var det lite "loppis" med. Mina föräldrar skulle dit så vi pratade med dom en stund. Stannade inte så länge men alltid kul med lite utflykter!
På eftermiddagen sen så åkte vi till Väderstad för att handla lite gott till kvällen och spela på hästar haha. Oskar, Ante o Björn skulle spela en hundring var på ett spel, sen gjorde jag och Oskar varsitt spel för typ 1 kr st. Den som fick mest rätt var....jag! Haha, men ändå var det bara tre rätt så blev tyvärr ingen vinst.
Hade en lugn och skön hemmakväll, skönt ibland faktiskt.

Igår var min mamma här, hon och Oskar hjälptes åt att sätta tapet i Millies rum. Dom var väldigt snabba och duktiga! Blev så fint så :) Men ännu är inga lister på plats, eller möbler. Så får bli en bild när det är klart!
På kvällen sen så skulle min syster Erika från Göteborg komma o lämna tillbaka mammas bil som hon lånat en vecka, så vi åkte dit på kvällen en sväng. Fick god kycklingsallad och pratade lite.

Idag är det dags för lister! Men just nu är Oskar och lämnar in våran bil, avgassystemet är trasigt sen några veckor tillbaka nämligen. Hoppas att det inte blir för dyrt.

Millie har varit väldigt gnällig, sur och arg i några dagar nu. Inte kul alls. Jag tror nästan det är tänder på gång, för hon gnager mer än vanligt, smackar, vill vara i famnen hela tiden och är lite lustig i magen.
Hon sover däremot bra änsålänge. Hon har fått sånt jäkla humör! Så fort det inte blir som hon tänkt sig så slänger hon sig bakåt o sparkar, igår när jag skulle söva henne så nöp hon och rev mig hela tiden.
Men sen har hon även börjat skratta så himla mycket, är så härligt. Och varje morgon nu när hon vaknar så sätter hon sig upp o börjar klappa händer haha. Våran sötnos.

Nehe nu har hon ätit upp sin macka här så nu ska vi gå och busa lite :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0