23/7-10

Nu var det ett väldigt bra tag sen som jag skrev här.
Men så blir det när man har semester, varken haft ork eller tid att sitta vid datorn.

Vi var ju på Liseberg, det var kul men inte riktigt lika kul som när man var liten. Var lite tråkigt att det regnade precis hela dagen med. Blev så himla kallt o blött till sist. Men är ju så kul o mysigt på Liseberg ändå!
Hittade en liten mysig affär där jag köpte två grejer till Millies rum och även ett litet vitt hjärta som det stod TOA på (tänkte ha den på toadörren helt enkelt.)

Kommer inte ihåg vad vi har gjort alla dagar riktigt faktiskt. Men badat, träffat vänner o njutit.
Tisdag förra veckan åkte jag o Millie till Norrköping för att träffa Ronja, det var verkligen längesen. Var väldigt kul att träffas och även att få sen hennes lägenhet och få en liten rundvisning i Norrköping.
Onsdag-söndag förra veckan var vi i Malexander, älskar det stället. Jag blir så lugn när jag är där. Båda mina systrar var där med, så Millie lekte med sina kusiner o mostrar :)

Igår var vi med Ante o Malin en sväng i Malexander och sen åkte vi färja till Torpön. Färjan tog typ 3 minuter haha. Det var kul o mysigt att komma iväg till nåt nytt ställe. Vi smaskade god glass och gick runt o kollade lite. Dom stannade kvar här på kvällen sen o så hyrde vi film o gjorde lite plockmat. Spontana grejer är alltid trevligt.

Ikväll är vi bjudna på grillkväll hemma hos Johanna, Patrik o Molle. Sist var vi ju 9 vuxna plus 4 barn, idag skulle vi visst bli ännu fler. Trevligt trevligt :)

I helgen ska det tapetseras i Millies rum, sen är det typ klart!! Vi har köpt en garderob, en bokhylla och en byrå. Blev inget från Ikea sen ändå haha. Hittade lite annat som var minst lika fint tyckte jag. Ska försöka visa nån bild på hennes rum sen när det är klart!
Hon har lärt sig krypa med våran lilla skrutt. Börjar gå riktigt fort nu om hon ser nåt hon vill till. Hon har verkligen en speciell stil, men framåt går det ;) Idag följde hon efter mig lite här och där.
Dessutom vinkar hon massor, klappar händerna (oftast när hon gjort nåt hon inte ska) och ropar mamma mamma när hon vill nåt. Mammas lilla gullunge.

Skulle åkt till Ullared på måndag, men det blir kanske inget av med det nu. Synd, jag som har längtat, gjort listor i huvet och räknat ner.

Nehe..tråkigt med ett alldeles för långt inlägg. Får försöka skriva lite oftare istället ;)

Det sämsta med semestern är att jag varit usel på att ta kort, så jag tror knappt jag har några alls! Skärpning sista två veckorna nu.

Här är några få bilder iallafall.

Hemma hos Ronja i Norrköping.

och en trött Millie på tåget från Norrköping..


Millie sitter hos sin kusin Thuva i Malexander.


Oskar o Ante nervösa inför Höjdskräcken på Liseberg...

..lite gladare och lättade efter åkturen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0