10/6-10

Innan vi åkte till Johanna i tisdags så åkte vi förbi min kollega Elin som också bor här i Hogstad. Hon var så himla snäll och sa att vi fick låna hennes vagn över sommaren tills våran kommer. Så den åkte vi för att hämta :)
Var som en paraplysulky, fast med fullt liggläge och en korg under o så. Tog typ bara upp en tredjedel av vårat bagage! Båda dom andra vagnarna har tagit upp precis all yta där bak.

Åkte sen till Johanna o Molle, satt och pratade en stund och matade barnen. Sen bestämde vi oss för att åka in till Motala. Jag hade tagit med gamla bilbarnstolen så vi kunde åka i en bil. Smidigt med när vagnen nu var så liten. Men.. när vi kom in till Motala och skulle gå iväg så märker jag att vagnen gnisslar. Och inte lite det heller hahaha. Usch det var lite irriterande.
Vi gick in på Lekia där och då frågade jag om dom hade nåt mot gnisslande vagnar. Hon hjälpte mig helt gratis och var väldigt gullig, men dessvärre hjälpte det inte så mycket. Hon sa att det satt massa grus i hjulen så att man skulle spola av den med vatten. (det ska jag försöka fixa idag)

Iallafall så hade vi en riktigt trevlig stund på stan tyckte jag. :) Var skönt att ha lite barnpassning för bådas del så man kunde passa på att prova lite till sig själv. Båda jag och Johanna hittade massa nytt till våra egna garderober. Millie var ganska rastlös bara och tyckte det var sisådär att gå i affärer.
Men ja, trevlig dag! Åkte med hem till Johanna för att byta bil bara, klockan hade nämligen hunnit bli halv 7 så det var dags att åka hem o lägga snuttan.

  Igår så var vi ute och gick med en annan mamma här i Hogstad. Skiljer bara 9 dagar på Millie och hennes son. Lite kul :) Var iallafall trevligt det med! Efter en liten sväng för att få dom att somna (Millie somnade inte hehe) så gick vi hem till henne. Jag hade tagit med hallonpaj och hon hade glass till, smaskigt.
Fint hus hade dom, mysigt och gammalt. Var kvar hos henne till 3 nästan.

Vid 6 så kom Dessa hit! Hon får alltid åka hit stackarn. Så synd för hon jobbar ofta till 5 i Linköping och det blir så fel med Millie om jag ska åka till henne så sent. Men är ju trevligt att få besök här :)  Oskar gjorde en riktig lyxmiddag (fiskpinnar o makaroner haha) till oss allihopa. Hon åkte väl hem vid 9 ungefär.

  Idag..så är det glasscafé. Men innan dess ska vi til bvc och så tänkte jag hälsa på mina föräldrar lite, var ett tag sen nu. Nu ska jag passa på att packa ihop och göra mig klar medans Millie sover :)

O just det! GRATTIS till min storasyster Erika som fyller 34 år idag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det gick väldigt smidigt och många som ringde och ville köpa den :) Jodå jag är nöjd med vagnen, det enda är att den är skitkass när man backar, men det gör man ju inte så ofta, annars funkar den kanon för den femhundringen vi gav för den ;-) Men i vinter sen om vi fortfarande kommer ha vagn så kanske det blir en annan, är ju inte säkert att det blir en sån vinter som den vi hade nu, men då tror jag inte den är så bra. Men över sommaren/hösten så funkar det ju :) Jag var också lite skeptisk, men jag har inte märkt att Ewelyn farit illa av att sitta vänd från mig. Hon är så nyfiken och gillar att ha koll =) Men har också hört att det tydligen inte ska vara bra, men alla säger ju olika. Jag tycker man ska göra det som funkar bäst för en. Jag ser ingen nackdel med det så länge hon trivs med det och man kollar ju till henne stup i kvarten när man går. Aha, va kul! Skönt att du fick svar =) Tråkigt med lång leveranstid, men är nog värt all väntan för den är ju fin vagnen :) Skulle också vilja ha en sån, men känner att vi inte ha råd till en så dyr vagn nu.. Hoppas det går bra på bvc :) Du får skriva sen hur stor hon blivit =)

2010-06-10 @ 13:29:08
URL: http://malinmildh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0