10/6-10

Haft en liten mammig och hängig Millie idag.

Bvc gick så bra så. Hon väger nu 8540gram, prick på "normalkurvan" för sin ålder. Längden var 71cm och den ligger en bit över "normalen". Gissade ju innan att hon vägde 8510, men då tyckte jag att jag tog i. Ändå vägde hon mer än så haha. Huvudomfånget tyckte dom ju ökade så snabbt ett tag, men nu har det legat på 45cm länge.
Min lilla snutta har fått så ont i lilla rumpen efter att ha varit lite hård i magen, hon gråter ju nästan alltid när hon bajsar. Så jag fick en läkartid på måndag för det, hoppas det inte blir några problem för henne. Hon har så ont :(

Sen åkte vi hem till mina föräldrar. Pappa var gullig och fixade vagnen, så nu gnisslar den inte :)
Fick lite välbehövlig lunch och knallade sen iväg lite tidigare till glasscafét (ersättning för babysången i sommar) så att Millie kunde sova lite.
På glasscafét så ville hon bara sitta i mitt knä med snutten och nappen. Var väldigt ruggigt ute så vi satte oss inne. Jag, Jonna, Charlotte och Johanna (o våra barn) satt och pratade länge så vi var nog kvar sist av alla hehe. Millie blev lite piggare och gladare precis i slutet.

Millie somnade igen i vagnen när jag gick till mamma, mötte henne utanför för vi hade bestämt att gå en sväng till Netto. Bra med så Millie kunde sova ett tag. Alltid lite kul att kolla runt på Netto tycker jag. Hittade bra och billigt schampoo, balsam, hårspray, sköljmedel, blöjor o massa annat. Blev fullt lass för oss båda när vi skulle gå hem!Mötte Jonna o Lucas där med hehe, även Malin o hennes kompis :)

Kom hem vid 6, då la vi oss alla 3 i sängen en stund och myste nån halvtimme. Är så gulligt, för när Millie ser både mig och Oskar samtidigt så verkar hon bli helt lycklig. Typ om hon ligger på skötbordet och både jag o Oskar står och kollar på henne, så bara ler hon och kollar på oss :) Sötnos!

Nu ska jag försöka få liv i Oskar som har somnat här bredvid mig i soffan, så ska vi lägga oss tror jag minsann.



Kommentarer
Postat av: Malin

Mm, det kan jag hålla med om, men som sagt den funkar så länge :) Vi håller ju på och sparar så vi kan flytta nån gång så det kommer i första hand. Men känner vi som sagt och det tror jag sen när snön kommer om vi är i behov av vagn som jag tror så blir det nog en annan, men nu tar vi en dag i taget ;-) Aha ok, lyx! Joel fick tillbaka lite, men han får troligtvis inte sina förrän i dec och jag fick restskatt som jobbat för mkt :/ Tråkigt när man ser andra som är glada nu och får tbx. Åh, stora tjejen.. skiljer det ungefär ett halvt kilo på våra töser :) Ewelyn är ju inte så lång, hon är mer kompakt hahaha.. men det har hon nog efter mig =) Usch, vad trist med hennes lilla rumpa, men hoppas det går över, kanske kan lägga nån kompress eller så, det har jag faktiskt gjort när hon varit lite röd, men det kanske du provat. Hoppas annars att dom får rätsida på det för är ju inte kul när dom har ont :( Min vän Tessan har gått över tiden en vecka nu, hon är skapligt trött på det. Pratade med henne lite igår sen har jag inte hört nåt så jag hoppas för hennes skull att hon är på bb, annars kanske jag får ett glatt besked i helgen. Hoppas ni får en bra helg, önskar dock att vädret vore bättre! Men blir väl kanonväder sen när sommarviket sätter igång hehe, den vanliga turen liksom :-D Kram

2010-06-11 @ 10:09:36
URL: http://malinmildh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0