29/6-10

Nu är det tusan väldigt längesen jag skrev. Men vi var ju inte hemma nåt torsdag-söndag.
Åkte på torsdagen ner till Malexander med Millie, njöt i mamma o pappas sommarstuga.
Dagen efter, midsommarafton, började lugnt. Vid 12 gick vi bort till Hönsa-Lotta (Oskars föräldrars restaurang) och åt smaskig midsommarbuffé. Gick sen bort till hembygsgården, där var det lotteri.
Mamma hade väldans tur, vann 3 små gosedjur, ett stort gosedjur, en burk Bullens och ett paket Mariekex. Haha, jag vann en liten mininalle till Millie iallafall :)

Sen var vi tvungna att åka mot Mjölby för att förbereda (hade partytältet i mina föräldrars trädgård), tyvärr sov Millie när vi skulle åka. Tiden gick väldigt fort och snart kom allt folk. Tack alla som kom för en superkväll, jag hade jätteroligt!
Synd att det ska gå så fort bara. Tyckte att vi hade hållt på en liten stund bara men då var klockan 3 hehe.

Dagen efter kom Ante och Malin för att hjälpa oss med städningen, snällt :) Packade ihop och åkte sen en skogsväg till Malexander, eftersom vi inte ville stöta på nån polis om vi skulle ha nån gnutta alkohol kvar. Mitt ute i ingenstans märker vi att vi knappt har nån bensin haha. När vi var vid en skylt att det var 5 km kvar så hade det stått en bra stund att vi inte kunde åka mer. Men fram kom vi ;)

Där var min syster med familj. Kul att ses! Millie hade fått en jättefin rosa kepa av dom! Hon blev helt till sig när hon såg oss :) Haha först skulle hon till Oskar sen direkt till mig, sen tillbaka till Oskar och sen till mig osv. Våran snutta!
Alla sov över och på kvällen spelade vi poker. Ja det var trevligt, dom var tvungna att åka vid lunch dagen därpå men vi stannade rätt länge. Badade i Sommen! Väldigt härlig helg.

Igår var jag och Millie ute i trädgården nästan hela dagen :) Hon badade lite, satt på en filt och lekte och sov i vagnen. Hon gjorde allt i skuggan och jag var bara i solen hehe, fick jag se när jag kom in på kvällen. Kan säga att det syntes att jag haft bikini!

Och sist men inte minst, idag åkte jag och Millie till Johanna o Molle. Åkte sen i varsin bil in till Varamon, mysigt! Glömde bort att ens känna på vattnet.
Men när vi kom tillbaka hem till Johanna så gick vi till deras granne, den dom hyr sitt hus av. Där badade vi i deras stora pool och njöt till tusen på en underbar altan. Tänk om man kunde ha en likadan själv. Lyx var det.
Trevligt sällskap med! :)

Millie på midsommarbuffén.


Var lite kallt i Sommen, så Millie fick plaska lite i en balja istället ;)


I Varamon
 


Vid poolen



Imorgon ska vi till Linköping!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0