3/6-10

Tisdag, onsdag och även idag har mina föräldrar varit här :) Dom har hjälpt oss att ta ner alla stora träd i trädgården och även att röja bort massa växter och annat. Underbart att få bort! Väldigt snällt av dom att ta sig tid och komma hit.

Igår var jag även iväg och sålde våran Brio Sing till Jossan, Rikard och Max. Lite tomt känns det, men jag hade ju tänkt att sälja den förr eller senare. Så nu hoppas jag att Max kommer trivas i den :)
 
Har kollat massor på internet efter en ersättare, hade bestämt mig för en och ringde för att fråga lite om den. Då sa dom att den inte gick att få förrns i september. Men...det får nog ändå bli en sån. Är ju inte så många månader dit ändå. Och det är till slut en Kronan Sulky jag bestämt mig för. Den hade flest plus.
Blir väldigt liten ihopfälld.
Fullt liggläge, dessutom steglös rygg så man kan stanna den precis var man vill.
Passar för långa personer.
Bra varukorg.
Mjuka hjul som går på alla underlag.
Inbyggt solskydd och insektsnät i sufletten.
Har läst väldigt många positiva kommentarer om den. 
Och..snygg! Enligt mig iallafall.. Vad tycker ni??




Idag har vi varit på "glasscafé". En ny grej i församlingshemmet som är istället babysång och så. Väldigt mysigt och trevligt! Många man kände med som var där. :)
Efteråt så gick jag och Johanna en sväng, kollade lite på stan. Kul!

Min lilla tjej är inte riktigt sig själv. Vet inte om det är fler tänder på gång eller om det är nån separationsfas hon går igenom. Hon gnäller mycket mer än förut, skriker massor när hon ska äta (inte alla gånger men ofta), gråter när hon bajsar, fått svårt att somna osv. Dom senaste två nätterna har varit väldigt tuffa.
Speciellt inatt. Från klockan 00-04 så vaknade hon minste 3 gånger i timmen och ILLskrek. Var tvungen att vagga på henne för att det skulle bli bra. Försökte lägga mig ner försiktigt med henne på min arm och det gick ungefär 10 minuter åt gången.
Vid 4 kunde jag äntligen lägga henne i sin säng iallafall och hon sov sen till halv 8.

Tycker det är så synd om henne och jag undrar vad det är. :(  Hon har ju givetvis sina glada stunder med,
skrattar och busar.  Men jag hoppas för allas våran skull att det går över snart. Skönt att vi ska till bvc nästa vecka med.

Imorgon tar Oskars lillebror och hans tjej studenten! Ska bli kul att se dom. Efteråt så ska vi fira dom hemma hos oss :)


Snuttan nöjd ute i värmen




Kommentarer
Postat av: Malin

Joels syster köpte en Kronan till deras dotter och dom är supernöjda med vagnen, vi var också inne på en sån först :) Kanske blir en sån senare sen även om den vi har funkar bra nu :) Så du gör nog ett bra val!

2010-06-04 @ 05:44:43
URL: http://malinmildh.blogg.se/
Postat av: Ronja

Gu va stor hon har blivit! Måste ju få se henne och dig snart igen! Kommer antagligen få en chock :P

Ser också att hon leker med en morot som jag känner igen ;P

Krama

2010-06-10 @ 22:09:40
URL: http://padonsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0