5/6-10

Huuh sitter här och har lite ångest för att jobba, börjar om mindre än en timme och jobbar sen till 19.30. En grej som gör det liiite lättare att det inte är riktigt lika fint väder idag.

Blev så dumt med för Oskar har fått beordrad övertid tre lördagar mellan 6-12. Och dumt nog så blev två av dom på samma helg som jag jobbar. Så han slutar 12 och jag börjar 12. Men jag ska komma till hans jobb tio i ungefär så byter vi bara bil, han tar den med Millie i och jag den utan ;)
Så det är ju skönt att det går att lösa ändå. Sen kunde även min pappa passa henne en stund där, men idag är dom iväg.

Nätterna är iallafall bättre här hemma igen, inte varit ett pip inatt och hon somnade direkt igår. Men man vet aldrig när det vänder igen! Inatt sov hon precis som hon brukar, har gjort typ varje natt i 2 månader.
Somnar nångång mellan 19-20, vaknar och vill äta vid 6 ungefär och sen gå upp för att sen somna om en stund vid halv 8-8. Provade igår att ge gröt vid 17.30 och sen välling vid 19.15, tänkte att hon kanske sov ännu längre på morgonen då ;)
Men det blev det som sagt inte, tror egentligen inte hon behöver så mycket mat så det fortsätter vi nog inte med.

Däremot har jag funderat på att göra om matschemat lite...
Förut såg det ut så här:
Ca 06, en flaska ersättning 165ml färdigblandad.
Ca 09-10, samma eller en portion gröt.
Ca 12-13, en halv burk mat.
Ca 15-16, en Frutti, nån annan fruktpuré eller mosad banan.
Ca 18-19, en portion gröt, även några gånger nu gett välling 220ml färdigblandat.

Tänkte nu istället göra så här:
Ca 06, samma som innan.
Ca 09-10, en Frutti eller nån slags frukt.
Ca 12-13, samma som innan.
Ca 15-16, en portion gröt.
Ca 18-19, en flaska välling 165 eller 220ml.

Tycker det är svårt det där med mat... hon kan ju äta hur mycket som helst om man låter henne. Så man kan inte riktigt ge tills hon säger stopp. Därför är det lite svårt att veta vad som är lagom. Men hon sover ju bra och håller sig ungefär 3 timmar mellan måltiderna, så det borde ju vara lagom för henne.

Nää, nu sover snuttan så jag borde passa på att göra mig iordning!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det är inte lätt det där och alla barn är ju olika. Vi kör ungefär så som ni gör, med nån slurk i mellan kanske. Ewelyn äter också bra, men är lite kräsen vad gäller en del burkmat. Ska höra med bvc imorgon om dom har några tips :) För det underlättar ju om dom kan äta det mesta. Hoppas det går bra eller gick bra på jobbet!

2010-06-06 @ 19:33:37
URL: http://malinmildh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0