17/3-10

Idag var hon lite gladare. Är ju snorig och hostig min lilla tjej bara. Försöker hjälpa henne med nässugen och koksalt, men hon blir så jädra arg och då skriker hon så dant så hostan bara blir värre. Så idag har jag låtit henne vara, kanske är bättre? Hon har inte feber iallafall och är skapligt pigg.

Hon vaknade vid 6 imorse, som vanligt senaste dagarna. Hon fick mat och ny blöja, jag passade på att duscha. Visste ju att hon inte ville somna om på ett tag så tänkte vi kunde hålla oss uppe en stund. Vid ca halv 8 la vi oss igen, efter typ 10 minuter så somnade vi båda in.
Och så 20 minuter senare ringer Oskars jäkla alarm!!! Millie vaknade förstås och jag med, Oskar somnade om som inget. Irriterande att han var tvungen att ha alarm ställt för att han hade tänkt gå upp 8, men han gick ju ändå inte upp förrns halv 10. Suck.

Vid halv ett åkte iallafall Millie och jag mot Mantorp. Hem till Malin & Thilde. Så fint, så fint bodde dom! Nybyggt, fräscht, ljust och mysigt. Jag var lite tidig så jag var först, sen kom även Charlotte med Filippa och Jonna med Lucas. Alla små oktoberbarn :)
Hon hade bakat goda blåbärsmuffins och fixat med en stor lekplats till alla barnen.
Hade riktigt trevligt och klockan drog iväg så helt plöstligt var klockan 6 och alla började packa ihop.

Jag åkte till mina föräldrar, skulle prova dopklänningen. Fick även lite mat :) Millie blir så arg när vi ska prova klänningen, så vi får väl se hur det kommer gå på söndag haha.
Mamma, jag & Millie tog oss även en liten promenad då jag hade ett paket att hämta ut på Preem och Millie behövde sova. Och sen dess har hon sovit :)

Nu ska nog jag lägga mig med! Imorrn kommer prästen och vi får se om vi orkar ta oss till simmet. Skulle ju vara kul eftersom det är avslutning imorrn, men inte bra om hon fortfarande är hängig. Bättre hon får bli frisk hon kan tills söndag.

Godnatt från oss.


Alla små oktober barn :) Millie är störst haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0