18/3-10 Babysim

Prästen var här + en praktikant, det gick bra och kommer nog bli bra :)

Hann aldrig med nån promenad, var tvungen att plocka iordning lite här hemma.

Men bestämde mig iallafall med att försöka med babysimmet. Hon var jätteglad först, men nästan direkt när vi kom i vattnet så blev det gallskrik :( Och jag ville ju absolut inte pressa henne utan prova ifall det funkade det idag. Men vi gick upp direkt, då blev hon lugn. Så jag hade henne i famnen och så satte jag mig på översta trappsteget ner i poolen. Gick så bra så och hon lekte o grejade.
Så efter en stund flyttade jag ner ett trappsteg så bara fötterna kom i vattnet, men hon började gråta nästan direkt. Min lilla mes ;)

Flyttade upp igen och vi kunde sitta kvar tills det var slut, duschen gick bra sen. Och i omklädningsrummet så var hon skitglad. Lilla retsticka haha. Ska verkligen inte bada, men förhoppningsvis så vänjer hon sig och så blir det väl bättre när hon mår bättre.

Eftersom jag var ensam idag så hade jag lämnat skötväskan i bilen och bara tagit med "badväskan", hade med 2 pyjamasar o en blöja o mat. Så när jag precis kommit ur omklädningsrummet och börjat prata med Emilie så bajsar Millie. Hade ju bara en blöja som hon hade fått på sig. Brukar aldrig behövas fler än en, men givetvis eftersom jag inte hade med mig det.
Millie blev jättearg, var ju trött med. Så jag försökte lugna ner henne lite, Emilie höll henne och jag tog med mig badväskan o så sprang jag upp till bilen (som är en lång backe därifrån). Hon var lugn när jag kom tillbaka men Emilie hade ju fått kunder som hon fick ta hand om samtidigt som Millie.

När jag går in för att byta på henne så ser jag att hon bajsat så det kommit massa på pyjamasen, vilket hon inte gjort på flera månader. Suck, den extra pyjamasen som jag hade med i badväskan hade jag ju nämligen precis sprungit upp med till bilen.
Så hon fick på sig "vanliga kläder" som jag hade i skötväskan. Är så smidigt med pyjamas annars så jag bara kan lägga henne direkt när jag kommer hem. Men nu ligger hon o sover i sina kläder ;)
Oskar får byta sen inatt när han matar henne.

Blev att jag stog kvar länge och pratade med Emilie. Så kom hem vid halv 9 ungefär.

Nu kollar jag lyxfällan o sen blir det nog sängen. Känner mig rätt seg. Börjat få ont i halsen och snorig, kommer bara gå runt förkylningar känns det som.

Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0