10/3-10

Idag började vi dagen lugnt och skönt. Låg och myste i sängen. Somnade om en stund båda två. Med vid 9-10 nånting så gick vi upp. Jag duschade och Millie fick gröt, gick bra idag :)
Sen plockade jag iordning lite och började med en kycklingsallad.

Vid ett så kom Lisa som vi hade bestämt. Vi åt lite och pratade massa.
Hon hade bestämt lite annat vid 3 så hon blev inte kvar så länge.

Millie och jag gick på en långpromenad, var väldigt skönt väder :)

Just det. Frågade ju förresten om maten på bvc. Hon sa att jag skulle vara glad över att hon är matglad och ge henne så mycket hon vill ha. Om hon äter mer än hon borde så kräks hon upp det överflödiga sa hon.
Haha hon missuppfattade mig först och trodde det var att hon INTE ville äta.
Så hon gav mängder på tips på att man t.ex. kunde blanda i ersättning i gröten eller ge varannan sked frukt o varannan sked gröt.

Men till sist förstog hon ju att det var "problem" åt andra hållet. Men som sagt så tyckte hon ju inte det var nåt problem. Det var bara att ösa i henne.
Sen tror jag helt enkelt att det gått lite för fort för henne, nyss så var det ju endast drickbar mat.
Så jag ska nog fortsätta att ge henne
ersättning vid ca 8,
gröt vid 10-11 och
grönsaks & fruktpuré till lunch vid 13-14.
Sen får det blir ersättning resten av dagen. Det vill säga nångång vid 16-17 och sen vid 22-23. Ibland blir det ju nån mer gång där vid 19-tiden, men oftast så hinner hon somna innan hon har hunnit bli hungrig igen.

Nog om Millie mat, nu ska jag kolla klart på halv 8 hos mig. Rätt kul faktiskt tycker ju jag. Haha så gullig tant som är med den här veckan och italienarn är ju helt yr :)
Oskar har redan somnat i soffan här haha, mycket till sällskap.

Imorrn blir det som sagt besök av Madde och Leia, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0