15/3-10

Min Millie har blivit förkyld :( Det började smått i lördags och var inte så farligt så tänkte att det var nog ingen fara. Men igårkväll och imorse så hostade hon massor och var täppt.
Vi åkte iallafall till babysången imorse, gick rätt bra fast hon var rätt gnällig. Oskar var och tränade under tiden och sen var det ju bvc och dags för fem-månaders vaccinet. Men hon tyckte att Millie var lite för förkyld, så vi skulle vänta tills 1 april.
Hon hade gått upp lite, 7660gram, men längd och huvudmått var det samma.

Efter det så var vi bjudna på lunch hos mamma. Hennes kusin från Dalarna var på besök med sin son, alltså min syssling blir det va? Dålig på sånt där. Det var iallafall kul att träffa dom. Vi blev inte så långvariga för Oskar ville ju hem innan han skulle börja jobba, mamma skulle öppna sin affär vid 2 och dom skulle upp till Dalarna igen.

Vi åkte hem och så småningom åkte Oskar till jobbet och vi gick ut och gick en långpromenad. Pratade med min syster nästan hela vägen haha, det var trevligt, nästan som att gå med nån :)

Sen har Millie och jag suttit och myst. Tog på pyjamasen tidigt för hon verkade så trött, då hostade hon så hon fick upp värsta spyan :(   Stackare! Hon somnade till, men vaknade direkt av hostan.
Men vid halv 7 sen så somnade hon in i min famn iallafall. Hoppas hon får sova, det behöver hon.

Igår så hade vi besök av Ante, Malin, Emilie & Calle. Vi gjorde tacos ihop och såg sen på Luftslottet Som Sprängdes. Väldigt trevligt att få hit lite folk :) O filmen var bra med tyckte jag, men jag är ofta lite trög i filmer så det tog ett tag innan jag fick ihop det. Men bra som sagt!
Hoppas vi ses snart igen iallafall :)

Oskar jobbar kväll så jag sitter här.. Tror jag ska försöka lägga mig tidigt, inget jättebra på tv ändå. Känns som det kan behövas att vara utvilad :)

Prästen ringde idag med, hon skulle komma hit på torsdag o prata lite.
Sitter och försöker lyssna dopsånger nu.



Pappa-tjej ;)


Min lilla sjukling satt o kollade lite på tvn innan hon somnade idag


Millie med polarn Leia


En fjäril i snön häromdan, VÅR VÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0