20/3-10 Fem månader!

Igår åkte jag vid halv 12 och plockade upp mamma och så åkte vi til Karlsson. Min syster hade tipsat om att hon sett servetter och muffins formar i deras blad. Har ju letat jättelänge efter servetter som är i dom färgerna som jag tänkt ha på dopet. Och så blev det nu kladdkakemuffins istället för kladdkaka.

Vi gick även in en snabbis på City Gross, men sen blev vi tvungna att skynda oss för mamma skulle ju öppna sin affär. Jag satt en stund med pappa, sen gick jag ner till Lindex. Pappa passade Millie så jag kunde gå i lugn och ro. Skulle kolla en grej åt Kajsa. Och tänkte även kolla om jag hittade nåt fint att ha på dopet.
Hittade inget bra, men jag hittade en jacka jag tyckte var rätt fin. Hängde undan den för jag kom på att jag hade en rabattkupong med 30% på ytterkläder. Eller ja, att mamma hade en sån hemma.

När jag kom tillbaka så skulle pappa och jag gå en sväng och så tänkte vi möta Erika som hade kommit till Mjölby. Men när vi var vid Ica så ringde för att höra var hon var och då hade vi gått om varandra så hon var i mammas affär haha.

Så det blev ingen lång promenad för oss utan vi gick tillbaka. Då ville Erika följa med mig till Lindex så mamma o pappa gick en sväng med Millie.
Köpte jackan, men känner mig fortfarande osäker. Provade massa kläder, men fastnade inte för nåt faktiskt.
Erika köpte lite iallafall.

Sen när vi skulle gå hem så mötte vi mamma o pappa så vi gick hem, Millie fick mat och vi andra med :)
Efter maten så hjälptes mamma o jag åt att göra alla muffinsen, Erika hjälpte till lite hon med! Sen hade Erika o jag köpt varsin ansiktmask på Lindex haha. Så vi kletade på på varandra.
Jag hade en såndär med gurka i som man drar av och hon hade en chokladmask som torkar och som man tvättar bort. Vi blev lena som Millie i ansiktet :) Iallafall precis efter hehe.

Kom inte hem förrns preics när Solsidan började. La i Millie i sin säng och Oskar och jag kollade på tv och sen satte vi på en film som hette Kärlek3000. Haha den var rätt lustig med även lite rolig. Vi låg och pratade massa i soffan med så klockan var nästan halv 2 när vi väl la oss.
Det fick vi sota för när Millie vaknade halv 6 ;) Men hon somnade om lite, sen låg hon och tjuttrade, somnade, låg och tjuttrade och skrek glatt ( en ny grej hon börjat med). Så jag tror vi låg i sängen till efter 11.

Sen kom Erika förbi med alla muffins som jag inte fick med mig igår. Hon skulle vidare hem till Kajsa utanför Ödeshög.

Oskar har hållt på att städa lite bland skräpet i badrummet, jag har fixat med lite ljus och sånt tills imorrn och även gått en långpromenad med Millie och hämtat nyckeln till församlingshemmet. Nu om en stund så har vi tillträde dit och Oskar föräldrar var snälla och skulle komma hit och hjälpa oss. Så vi har det mesta klart ikväll, vore skönt!

Tror jag räknat ihop att vi blir 34-36 stycken imorrn. Är 2 som jag ännu inte vet. Kommer nog bli bra!
Nu ska jag fixa med lite grejer och försöka hitta några kläder att ha på mig.

Grattis med till Johanna & Patrik som fick en liten son den 18e oktober :)


Min lilla skrutt bredvid mig här nu, fem månader idag ju! Hon mår lite bättre idag, men rosslar fortfarande och näsan rinner. Jag börjar med bli ordentligt förkyld. Men brukar gå över fort.



Kommentarer
Postat av: Alex

Söööt..:D

2010-03-21 @ 07:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0