23/3-10

Idag har vi en lugn hemmadag Millie och jag. Just nu sover hon.
Vi har varit ute och gått en långis. När det är fint väder så känner man att man nästan måste gå ut eller om Millie är sur o gnällig och inget annat hjälper så är alltid en promenad toppen. Men idag regnade det och Millie somnade inne direkt när hon fått på sig overallen. Men vi gick ändå haha.
Prövat med lite mat igen med har vi eftersom hon nu mår lite bättre. Men huuh, typ allt med potatis i kommer upp lika fort som det kommit ner. Frukt däremot är poppis, gröt är okej. :P


Igår var vi på babysång på morgonen, var ganska mycket folk och jag var rätt pigg ändå. Millie däremot var så trött på slutet så hon somnade mitt i maten ;) Inte likt henne som brukar slurpa i sig allt jämt.
Vi var bjudna hem till Isabella & Lucas i Tranås vid 12. Därför passade det ju bra med morgonsången.
Sen bar det som sagt av emot Tranås, fick god kycklinggryta som Isabella så snällt hade gjort.
Pratade och hade trevligt som vanligt, sen gick vi ner till stan. Jag lämnade tillbaka jackan, köpte istället "dreglisar" och strumpor till Millie.
Även en Tummen body som hörde ihop med ett par byxor vi fått av Oskars föräldrar. Tänkte att jag nog ångrar mig om jag inte köper den, och ja, det blev jättefint ihop. Fast det är storlek 74/80 så det får vänta ett par månader till.
Sen gick vi runt lite till och förbi Ica och köpte lite mackor. Det var gott när vi kom hem igen :)
Vid femtiden så åkte vi hemåt, var iallafall en väldigt trevlig dag.
Åh just det! Isabella hade gjort i ordning Lucas rum, jösses så fint! Hon är så duktig, dom hade byggt en borg som var en koja och massa fina hyllor och fina detaljer. Sa det att jag kanske anlitar henne som designer till Millies rum sen ;)


Dopet ja. Det gick väldigt bra! Millie var så glad så :) Var knappt ett pip på hela dagen, hon gillar när det händer grejer. Tror vi blev sammanlagt 37 stycken kanske. Vi hade dukat till 40 för vi visste ju inte. Men allt gick som sagt bra och det var trevligt.
Fast man fick lite dåligt samvete att man inte hann prata mer med fler och allt gick så fort, plötsligt skulle alla åka hem. Glad att de var så många som kom ändå :)
Vi fick superhjälp med av våra föräldrar, tusen tack. Oskars föräldrar hade fixat jättegoda mackor och efteråt fick vi massa hjälp med disk osv av alla fyra.

Måste tacka med för alla fina saker vi fick! Smycken kommer hon ha, två armband, tre silverhalsband och två guldhalsband ;) Fick även 2 sparbössor, en rosa badbalja, en fin gunga, en kul klocka, Pippi-lakan, olika bestick, Elsa Beskow tallrikar och mugg, gjutnings-set med tillhörande ram, 2 små hjärtaskar/skålar, jättemysig doptavla, Bamse-stapel-grej, två små fina leksaker som är svåra att förklara och så massa fina blommor och en rolig bok som är som en skriven godnattsaga fast dom har fixat så att det handlar precis om Millie, står med hennes namn och Oskars o mitt namn o så :)
Som sagt, tack allihopa!

Skulle nu lägga in lite kort från dopet hade jag tänkt, men nu hittar jag inte grejen som man sätter minneskortet i. Suck, hoppas jag Oskar vet var det är när han kommer hem :)

Här kommer istället ett kort som jag tagit med min telefon, är ju bara den jag brukar ta med annars. Var idag när Millie somnade innan vi gick ut.

Kommentarer
Postat av: jennifer

Tack =) Ni var väl med på babysången igår? Tyckte jag kände igen dig på bilden.

2010-03-23 @ 14:32:32
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt att dopet gick bra, man är ju lite spänd innan det var iaf jag :) Fin mössa hon har, Ewelyn har en likadan. Vi verkar ha samma smak :)

2010-03-23 @ 16:28:31
URL: http://malinmildh.blogg.se/
Postat av: jennifer

Jo tror de finns faktist, men kommer aldrig iväg. Så passade på att följa med Malin. Tyckte faktist om det jätte mycket, så skönt att ha lite att göra i veckorna sådär. Blir lätt att minstingen mest hänger med när man ska ta hand om storasyster. Så känns bra att ha en stund man ägnar ordentligt åt bara lillan. Så ska fortsätta på Måndagar på förmiddagen tänkte jag =) Söt liten tös du har, när är hon född?

2010-03-23 @ 20:44:37
URL: http://jeenniifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0