27/3-10

Igår var Millie och jag hos Madde å Leia en stund, blev även en promenad. Gick förbi Lindex och hämtade ut en gåvobok från Libero. Kul med lite presenter sådär, några bra grejer var det allt, t.ex. ett par strumpor hon kan ha om ca 4 år haha.

Sen blev det Linköping med Oskars föräldrar. Vi bestämde att Carina, jag och Millie skulle gå inne på Ikano medan dom gjorde sina ärenden. Vi stog och satte ihop vagnen och grejade lite så märker vi att dom kör iväg, Millie var ju alltså kvar i bilen! Trodde dom skojade först och bara skulle åka en bit, men dom körde iväg. Carina tog upp telefonen för att ringa och då började dom backa.
Haha jösses, dom hade redan hunnit in i sina renoveringsdiskussioner. Men Millie hade hostat till där bak hahaha! Kan tänka mig att dom lär ha blivit chockade.

Vi fick iallafall med oss henne till slut :) Carina skulle ha en bok och då hittade jag ett fotoalbum för digitalfoton, inte det snyggaste jag skådat. Men det rymde 300 foton och var inte dyrt. Roligare att ha dom så.
Sen var det matdags så vi gick in på Ikea, smidigast där. Även jag fick lite mat, svärmor som det så fint heter bjöd mig på en Ceasarsallad :)
Köpte en flodhästkudde eller vad man ska kalla det åt Millie, dom skulle utgå och var därför prissänkta. Då får man ju passa på ;) Kollat på den förut.

Hittade jättefina rätt så stora ljusrosa kuddar på fyndet, tyckte dom skulle bli så fina i Millies rum sen. Så jag bestämde mig för att köpa två stycken, men då bestämde sig Carina för att köpa dom till Millie. Stort tack!
Sen gick vi länge och letade present till min syster som fyller på påskafton. Till slut hittade jag nåt som jag hoppas kan passa. :)

Dom hade billigt lösgodis så vi kunde inte låta bli. Har ändå gått ner nästan 5 kg så jag kände att jag fick.
Men oj märks att man inte är van vid så mycket socker, eller ja, jag antar att det var det. För guud vilken huvudvärk jag fick :(   La mig tidigt igår för jag tänkte att sömn hjälper ju alltid, men nej fy när Millie ville ha nappen vid halv 5 så kunde jag knappt resa mig för smärtan.
Inte heller när hon ville äta vid 6. Så när hon vaknade 8 sen emellan oss och ville upp så fick Oskar ta henne. Dom umgicks och grejade lite fram tills 10 då han vad tvungen att åka och köpa reglar och även huvudvärkstabletter åt mig.

Så han la henne bredvid mig och där låg hon snällt och efter bara en liten stund så somnade vi båda. Jag vaknade vid halv 12 kanske och då sov hon fortfarande, strax därefter kom Oskar hem. Tog min värktablett och gick upp och fixade lite. Millie brukar ju alltid äta vid 12, men hon sov ända till 13!! Skönt att sova i mamma o pappas säng ;)

Oskar kom på att han behövde ett vattenpass så det blev att åka in till Mjölby igen. Jag hade nu blivit lite bättre så vi följde med och eftersom han skulle snickra o greja så stannade vi kvar hos mina föräldrar :)
Gick en promenad på ca 1½ timme, jätteskönt! Mamma o pappa hade gått till farmor så vi gick dit och umgick lite vi med :) Vid ca 18 så gick vi mot centrum, Oskar hämtade mig på taket för vi hade bestämt oss för att åka till Östenssons i Skänninge.

Dom hade så mycket billiga grejer i bladet och jag tycker det är kul med nya mataffärer! Alltid tyckt Östenssons verkat så fräscht med. O jag tyckte det var rätt bra, lite dyrt kött bara men trevligt annars :)
Oskar däremot tyckte det var trångt o dyrt haha. Vi får väl, alltid kul med lite nya ställen ändå som sagt.

Ikväll la vi inte Millie förrns vid halv 9, och hon somnade nog inte förrns en timme senare. Hon låg och grejade med sitt får och sin katt, la fötterna ovanpå täcket och bara myste. Varje gång jag gick in för att kolla om hon sov så flina hon som attan, haha sötnos. Sen somna hon in så småningom :)

Jag åt upp det lilla godiset jag hade kvar från igår, och gissa vad, sitter nu här med världens huvudvärk igen. Får helt enkelt skippa sånt, det som är sååå gott. Får väl prova mig fram. Var så tydligt nu, för jag mådde bra innan och så började det direkt när jag ätit det.
Bäst jag lägger mig nu, hört att det blir en timme man förlorar med. Typiskt.

Imorrn är det kalas hos Oskars mormor Barbro :)

Långt som bara den. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0