3/3-10

Igår var vaknade vi sen här hemma, eller ja, vi vaknade halv 9 och skulle vara i Mantorp klockan 10.
Millie skulle ju äta och jag duscha och ja, vi kom iallafall dit kvart över eller nåt.
Vi skulle hem till min kollega Marie. Dit kom även Isabella med Lucas, Elin och Anki. Kul att ses lite alla kollegor.
Var jättekul att få komma hem till Marie med. Ja, det var trevligt :)
Dessvärre lite fusk, hon hade bakat massa fint så det kändes lite elakt att inte smaka nåt. Men nu måste jag försöka ordentligt.

Millie höll sig vaken från morgonen ända till 2!! Hör inte till vanligheterna, hon var knappt gnällig. Men så fort hon hamnade i bilstolen sen så somnade hon. Passade på att handla lite på City Gross när vi ändå var i Mantorp.

Sen var det raka vägen till Mjölby då vi skulle träffa min gamla klasskompis Madde. Var ett tag sen nu så det var kul :) Vi gick en sväng och sen åt vi lite på Gusto, tycker deras hälsotallrik är så god! Extra god är den med bulgur men det hoppade jag över. Ska försöka undvika sånt där ett tag till.

Idag så vaknade Millie redan vid 6 och ville verkligen inte somna om. Det ville jag! Tjuttrade och grejade ända tills halv 8, då blev det gnäll istället. Så det var bara att ta sig upp och blanda mat. Sen somnade vi faktiskt om en timme. Plockade lite sen fick hon en smakportion gröt vid 10, min lilla tjej blev inte riktigt mätt på det så hon fick även lite äpple&banan puré. Men det behövdes inte mycket o sen var hon nöjd.
Så då gick vi en långpromenad, var ju såå fint väder!

Drygt en timme gick vi och sen väntade vi en stund vid busshållplatsen eftersom Ronja skulle komma med 12bussen. Så gick vi hem hit och har umgåtts o haft trevligt hela dagen, hon åkte hem för ca 1 timme sen.
Vi skrattade så mycket åt Millie att båda fick ont i käkarna haha. När Ronja sa PLING (sådär som i videon med William på youtube) så garva hon som bara den. Sen när Ronja skulle filma det så var det inte lika kul längre, så klart haha.
Sen sov Millie över en timme på dan, ovanligt för att vara henne. Så vi passade på att göra lite mat, gjorde lax i ugnen och massa sallad och även keso och sås till. Det blev gott :)
Var väldigt kul att ses iallafall och jag hoppas det blir snart igen.

Skulle ju på extra besök på bvc igår egentligen, men hon ringde och flyttade tiden till nästa vecka. Så det får väl gå bra det med.

Madde och Leia, jag tycker så synd om er med maginfluensa. Håller tummarna för att det går över snart.

Imorgon ska vi till Dessa i Mantorp och kolla in deras nya lägenhet :)

Haha, att ni orkar!



Så här fint var det när vi var ute och gick på slätta'  :)





Isa låg och njöt av solen :)



Och sist men inte minst, Millie mys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0