nionde mars tvåtusentio

Idag ska vi till bvc. Det är en barnläkare som ska kolla upp Millies huvud. Det har ju inte riktigt följt kurvan. Men sist så hade det planat ut men tydligen så ville dom ändå kolla. Och ja, det är ju bra att dom kollar utifallatt det skulle vara något. Vet inte om dom ska kolla vikt och sånt idag, tror inte det. Vi ska ju dit den 15e mars och ta vaccin-sprutorna och då är det väl dags för vägning och mätning med.


Måste fråga lite om maten idag ändå känner jag. Tycker verkligen att det är svårt. Hon har ju inte varit jättestor i maten vad det gäller ersättningen. Men nu med maten som vi provar så känns det som att hon aldrig blir nöjd.
Har gett henne ungefär en tredjedels burk med t.ex. morot&potatis puré och sen en tredjedels burk med nån frukt. Alltså nästan en hel burk sammanlagt.
Hon blir tokig när det tar slut. Har provat att ge henne lite mer, men gnället tar liksom aldrig slut och jag tänker att hur mycket som helst kan hon ju inte äta. Hon skulle säkert kunna få i sig sin vanliga portion ersättning (150ml vatten & 5 mått) utan problem.
Hon skriker nästan mellan varenda sked, som att det inte går fort nog.

Har provat gröt ungefär 6 gånger. Tre utav dom har hon blivit så arg att hon knappt kan andas.
Imorse så hade hon iallafall fått ersättning vid 8. Så tänkte jag att om jag ger henne gröt vid 10 så har hon ju inte hunnit bli vrålhungrig och då kanske det går bättre.
Och ja bättre gick det ju, hon blev inte arg direkt. Men gnäller ju som sagt mellan varje sked.
Sen när det väl var slut så gnällde hon och gapade och ville ha mer, men så direkt efter kräks hon upp massor.
Ååh.

Nu ska jag sluta klaga. Får som sagt fråga där idag.

Igår var det babysång, alltid trevligt. Men det var mycket skrik och ståhej, varit så lugnt flera gånger men inte igår. Millie var allt delaktig till lite skrik hon med. Madde, jag å barnen var ute och gick en timme innan med. Väldigt skönt o trevligt.

Blir så trött med för jag fuskar verkligen ingenting förutom lite mörk choklad nångång och sen frukt ibland. Men det händer verkligen ingenting mer. Vågen och midjemåttet står helt still och har gjort i över en vecka nu. Får väl börja gå mer eller nåt. Usch jag har så dåligt tålamod, vill att det ska gå så fort.

Ska in till Mjölby strax, måste till länsförsäkringar och fixa med hennes barnförsäkring. Sen tänkte jag väl gå en sväng och sen är det bvc.

Haha usch vilket opositivt inlägg. Men ja, jag är lite trött. Är iallafall glad över all sol!! Underbara sol.

Nu ska jag gå och hämta min skrutta som ligger och säger papapapapapa. Haha :)


Kommentarer
Postat av: Isabella

Svårt med maten, lite tips från mig är att inte räkna med att hon ska äta sig mätt på mat utan de kanske hon gör vid 6-7 månader, utan ge ersättning som vanligt först och sen några skedar mat och öka varje vecka, (eller tvärtom mat sen ersätnning).

Jätte svårt med maten, trodde aldrig Lucas skulle äta men vid 7 månader lossnade de o nu äter han bra för det mesta. Lycka till=)! Hoppas vi ses snart!

2010-03-09 @ 22:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0