29/5-10

Min syster från Göteborg (Erika) kom till min andra syster i Ödeshög (Kajsa) på fredagkvällen, så vi bestämde att Millie och jag skulle åka dit idag. Var väl där vid halv tio. Kul att träffa dom allihopa!
Vi gick en promenad, pratade o hade trevligt :)

Vid ett skulle Kajsa få folk hem dit. Så Erika, jag och Millie åkte mot Mjölby. Stannade på en affär i Ödeshög som är himla rolig! Dom har verkligen ALLT! Typ iallafall.
En jättekul mask hade dom som var precis som ett giraffhuvud o en som var precis som en tjur. Vi provade varsin Erika och jag hehe, men stackars Millie blev ju jätterädd :(  Förutom att hon blev lite lessen så var dom väldigt roliga. Vi kollade runt där i säkert en timme.
Köpte iallafall det jag hade åkt dit för. Dom har nämligen väldigt mycket fina tyger. Jag köpte 3 meter av ett ljusgrått tyg med vita stjärnor på, har nämligen tänkt att sy ett eget spjälsängsskydd och två "hissgardniner" som ska vara i Millies rum sen. Hittade även ett vitt tyg med lite sydda snirklar på, som jag tänkte sy två kuddar av för att ha på våran säng. ( Sen får vi väl se hur det går, höhö. )

Åkte sen vidare hemåt, svängde förbi hemma i Hogstad för att plocka upp Oskar och så ville ju Erika se lite i vårat hus. När vi hade varit iväg så hade Oskar satt dit bänkskivan i badrummet och gjort så fint! Blev helt glad när jag såg det. Han är allt bra duktig :)

Var en stund hemma hos mamma och pappa, sen handlade Oskar och jag lite mat för att vi skulle grilla på kvällen. Men när vi kom hem vid 16 så somnade Millie, gick inte att hålla henne vaken. Oskar somnade också!
Jag blev lite rastlös så jag satte mig för att börja sy spjälsängsskyddet. Var helt inne i det så kollar jag på klockan efter ett tag, då är den 20.30!
Varken Oskar eller Millie hade vaknat. usch allt blev ju fel, Millie hade inte ätit sen 15 och skulle ju ha sovit för natten vid 19 och inte 16. Skakade liv i Oskar som sen hjälpte mig att väcka Millie, hon blir så lessen när man väcker henne.

Hon fick gröt och pyjamasen åkte på. Satt med oss o myste i soffan, hon var väldigt trött fortfarande men ville inte somna om. Så hon kollade på Eurovision med oss, vid 22.30 somnade hon iallafall.
MEN, vid tolv när vi skulle lägga oss så vaknade hon. Jättelessen. Skulle bara inte somna om men var så himla trött. Så i en timme gallskrek hon. :(
Är så synd när hon ska behöva somna skrikandes. Men sådär blir det när alla rutiner försvinner.
Hjälpte inte med nåt, så hon fick ligga i sin säng och jag stoppade om henne o gav henne nappen typ var tredje minut. Till slut somnade hon av sig självt iallafall, så synd om henne, låg o snyftade jättelänge efter att hon somnat :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0