15/5-10

Puuh vilken morgon. Räcker med att säga att det var gallskrik i 70 minuter. Hon var såå trött men vägrade ju somna om. Jag gick runt och vaggade, låg och höll om henne, klappade, blåste och ja, försökte med det mesta. Till slut somnade hon i min famn i sängen, men hon vaknade efter bara en kvart igen. Fast då var allt bättre.

Så jag känner att ikväll lägger jag mig nog skapligt.

Efter den lite jobbiga morgonen så åkte Millie och jag till Skänninge, skulle ha en grej på apoteket där. Är ju olika apotek i Mjölby o Skänninge, dom har det gamla hederliga och vi har bytt till apotekhjärta. Iallafall så var Skänninges apotek bara öppet vardagar.
Gick in en snabbis på Östenssons och sen åkte jag bort till ÖoB. Behövde tvål o toapapper så jag tänkte att jag lika gärna kunde sticka in där och handla det.

Som det lätt blir när man är där så hittade jag ju lite mer. Köpte en hink o spade till Millie, sen en sandlåda/barnpool. Var som ett äpple i formen, om man köpte två så kan man ju ha den ena som pool o den andra som sandlåda. Och när man inte använder det så kan man ha "poolen" som lock på sandlådan så ingen lite kisse uträttar sina behov där.
Kollat på den i bladet och det var inte så många kvar så jag slog till på den. Skapligt kämpigt att få med sig Millie, sandlådan/poolen, skötväskan, paket toapapper och en hink med lite grejer i. Men det gick haha.

När vi kom in i Mjölby så såg jag att loppisen vid Egeby hade öppet, så där hoppade vi in. Köpte en liten hylla som jag tänkte skulle få vara i badrummet eller köket, den ska även få bli vit innan den kommer upp. Sen köpte jag en ugnsform som var i ett bra märke som jag har på en annan.

Sen bar det av till mina föräldrar, pratade en stund. Gav Millie lunch, bytte blöja. Sen tog vi en sväng på stan hon och jag. Eller ja, bara Lindex och Kappahl. Köpte en liten sommartunika, var nåt "Great Summer Deal" så den kostade bara 49.
På Kappahl så provade jag två par byxor, tyckte om båda men så mycket pengar har jag inte. Så jag köpte ett par strechiga(?) jeans som var lite slitna och hade lite lappar eller vad man ska säga. Blev lite tveksam sen, som vanligt haha. Får prova dom lite och se hur det känns.

Efter stan gick vi tillbaka till mamma och pappa. Jag badade med Millie i deras badkar, mamma var snäll och hjälpte till lite med att ta emot Millie och så. Oskar kom senare sen, äntligen klar med taket och alla lampor. Han duschade och mamma o pappa åkte iväg.
Vi gick och handlade lite mat till kvällen sen. O nu sitter vi här o slöar efter en god middag :)

Imorrn är det kalas i Dalen för min systerdotter Thuva och hennes pappa Jörgen! Trääävligt.

OCH! Grattis till Jossan och Rikard som fått en liten son :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0