18/5-10

Idag var vi uppe tidigt, brukar försöka ligga kvar i sängen. Men kände att det inte var någon idé idag, är ju roligare att sitta o leka i soffan än o ligga o mysa i sängen ;)
Vid 8 hände en mindre rolig grej, Millie satt bredvid mig i soffan. Så bara dök hon framåt, rätt in i hörnet på soffbordet! Man är ju rätt snabb sådär när det händer nåt så jag tror jag hann fånga henne innan hon slog i så hårt. Först när jag tog upp henne och kollade var det ett jättedjupt jack, drygt en cm långt och knappt en halv djupt. Det blödde inte alls mycket och efter en stund så "åkte" huden upp igen, men usch jag blev livrädd.
Ringde Oskar, ringde mamma o båda tyckte jag skulle höra efter med sjukvårdsupplysningen. Ringde dit och som jag trodde så var det ju ingen fara så länge som hon inte kräks eller verkar annorlunda på något sätt.

Hon grät ju massor först, men det var nog mycket för att hon blev rädd med. O jag var helt skakig. Nu har hon sovit en stund och äter lite, så det är nog lugnt. Men man blir ju helt chockad, och rädd.

Iallafall... Söndagen var det kalas! Blev bjudna på god paj, fin tårta och massa kakor. Dom hade avslutning på "baby"simmet vid 16 så vi åkte hemåt vid 15. På eftermiddagen så satte Oskar upp alla taklister i badrummet.
Kajsa med familj kom förbi här sen på vägen hem, trevligt med besök en stund :)

Igår var det babysång, jag hade haft en rätt jobbig och stressig förmiddag så jag kände mig inte så social. Kul att träffa alla ändå tyckte jag. Efter sången så gick jag och Madde en sväng på stan. Jag köpte två små grejer till Jossan och Rikards lilla Max.
På kvällen sen så kom Oskars föräldrar förbi en sväng!

Idag är vi bjudna hem till Lisa vid 15, kul! Var jättelängsen vi sågs. Hade tänkt bjuda hit henne nån dag snart med. Men det är ju rätt rörigt hemma fortfarande.

Grattis till Molle som blir två månader idag och Grattis till Leia som blir 9 månader idag :)
Millie blir ju 7 månader på torsdag!

Imorse innan hon slog sig.


Funderar vad hon ska hitta på nu


Här syns den lilla tanden


Två timmar efter hon slog sig, svullnaden har lagt sig väldigt bra. Syns inte så mycket längre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0