27/5-10

Igår var vi hemma hos Lisa :) Har inte varit hemma hos henne sen Millie föddes! Det var trevligt. Hon hade varit gullig och köpt "fika" till Millie med hehe. Nån slags fruktpuré från Ella´s Kitchen (passande va ;) ). Var som en liten påse det låg i med ett hål upptill, så man skulle trycka på den för att få ut det. Millie lyckades få tag i den och tryckte till, så det kom puré nästan överallt haha.
Jag tryckte ut den på en tallrik sen istället o matade henne med sked, gick lite smidigare ;)

Mamma Ella hade även lyckats med ett big no no!! Hade ju glömt snuttisen hemma, fy attan, då kan man ju inte sova. Vi försökte med en sjal Lisa hade, pyttsan heller :)
Jag stod och gungade länge o till sist somnade hon mot min axel ändå. Men vi skulle ju vidare till Mantorp och "oktoberbarnsträff", så då åkte vi hem o hämtade snuttisen innan.

Är väldigt kul att träffas regelbundet med dom andra små jämnåriga, givetvis kul att träffa mammorna med. Blir alltid trevligt :)  Charlotte o hennes Filippa skulle iväg på annat så dom åkte lite tidigare, men vi andra gick en sväng och lite innan vi skildes åt.

Millie och jag åkte till Mobilia, skulle ju köpa en babypool på Jysk som jag hade sett i bladet. Så det gjorde jag, även 3 korgar till badrummet och fina örngott som var på halva priset. Inne på Jysk blev Millie väldig trött o lessen. Men vi var tvungna att handla lite mat och som tur är har ju City Gross leksaker, efter lite flörtande så gick det bra att sitta i kundvagnen med en skallra och en Bamse-badbok. Hon tyckte om dom så mycket så det blev att vi köpte dom hehe.

På kvällen var Oskars föräldrar här, hans pappa o han hjälptes åt med rör i badrummet. Så nu kan man gå på toa härnere, tjoohoo! Det går framåt :)
Imorgon kommer dom igen, då ska dom montera duschväggen. Innan dom kommer ska vi till Linköping, IGEN. Dags att köpa en bänkskiva till badrummet som vi inte fick plats med sist.

Idag har vi varit hemma hos Johanna och Molle, var jättefint väder ett tag så vi var ute på en skön promenad. Millie var tyvärr väldigt lessen nästan hela dan bara. Tror det är fler tänder som spökar. Men trevligt iallafall som vanligt :)
Efter, så åkte jag hem för att plocka upp Oskar o packa ihop babysimsgrejerna. Hon var såå lessen när vi kom dit med, klängde fast vid mig som aldrig förr. O när jag la ner henne för att klä på mig så grät hon helt hjärtskärande. Så jag kunde inte byta om, men en annan mamma, Lisa, var så snäll o höll Millie en liten stund. Lustigt nog så gick det väldigt bra i bassängen sen och efteråt med. Skönt det :)
Nu är det uppehåll på även det till slutet av augusti!

Underbart att ha fått en lön idag!! :) Fast det blir att spara allt utom nån hundralapp, klarar oss ju på det andra även om det är snålt. Behövs mycket pengar framåt med all återstående renovering.

Nää, dags för sängen känner jag!


Kommentarer
Postat av: Madde

Tack..

Din skruttis är med världens sötnos..:-)

Vi har fina tjejjor..=)

Nja jag fick den i julklapp av mamma.. hon köpte den när vi var i ullared.. men den är lite stor trots att de är 74 men de går..=)

Jag jobbar på söndag 7-16.. annars har vi inget planerat... ni då??

Kram!

2010-05-27 @ 22:34:39
URL: http://madeleeneee.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack :) Ja det var mysigt, lite synd att det regnade imellanåt, men förövrigt var det toppen! Vi ska köpa en Akta Graco Mosaic sulky, begagnad. Har ingen aning om den är nåt och ha, men var så billig så vi ska testa den annars säljer vi den i våran tur. Blev lite spontant eftersom vi åker till min pappa om ett par veckor, o blir lite smidigare då. Så hoppas den är bra. Ja, inte lätt att välja vagn :/ finns så himla mkt o välja på. Hoppas allt är bra med er =) Verkar som ni har full rulle också, av vad jag kan läsa mig till i bloggen :) Går det bra i huset o så? har ni mkt kvar? Kram

2010-05-31 @ 06:25:13
URL: http://malinmildh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0