4/5-10

Haft en lugn och skön dag. Millie verkar tycka det är lite tråkigt att bara vara hemma med mig haha, hon har varit rätt så gnällig hela dagen.
Men vi har myst o busat lite i soffan. Sen tog vi väldigt lång och regnig promenad. Regnade inte när vi gick hemifrån, men när vi var så långt bort det bara gick så började det vräka ner och blåsa! Pratade med mamma i telefon då, fick sluta till sist för jag frös så mycket om handen.

Ja..vad har vi gjort mer.. Jo! Jag har rensat massa bland hennes kläder. Plockat bort nästan alla kläder i 62 och 68. Det mesta av 62 hade jag redan lagt bort, men lite var det kvar. Och lite 68 kläder ligger fortfarande kvar i hennes byrå. Men nu är det mesta i 74! Hon börjar bli stor våran lilla Millie.

Oskar var väldigt gullig och tog en promenad med henne när han kom hem, erbjöd sig helt själv. Jag blev så glad så han fick en stor puss! Haha pussas gör vi väl annars med alltså, men ja.
Hon hade inte somnat när dom gick och det vräkte ner så dom gick inte så länge. Men snällt :)

Så fort dom hade gått så ringde en gubbe från Mwnet som det heter, dom har hand om allt internet o all hemtelefon i Hogstad. Vi beställde ju internet från Bahnhof igår, väldigt bra pris på det (ca 140kr/mån för både internet o hemtelefon). Vi har dragit ut på det lite då alla startavgifter gick på sammanlagt nästan 1800kr. Men som sagt igår tog vi tag i det!
Så ringer han och säger att bara för att vi ska vara på "deras" nät så tar dom en anslutningsavgift för internetet på 1900kr. DESSUTOM så tar dom 200kr/mån för telefonnätet.
En stor suck.
Blev så deppig, tycker det är träligt när man tror att nåt ska funka o så blir det inte alls så.
Men men..inte mycket att göra åt.

Det enda som fanns att välja på annars var att ansluta sig till fibernätet. Det kostade minst 6500kr i anslutningsavgift. Sen grundavgift 125kr/mån + månadsavgift från den internetleverantör man väljer. Dessutom månadsavgift för den telefon man nu väljer.

Jaja som sagt, är väl bara att betala och se glad ut ;)

Väntar på Desperate Housewives, sen blir det nog sängen. Ska eventuellt till Madde imorgon, beror lite på hur hon känner sig för hon var ju rätt hängig idag.


Min frukost imorse. Jag tycker frukost är nåt utav det godaste som finns! Mums


Lite bilder från promenaden.
Massa vitsippor. Jag stod och kollade på dom o funderade på om jag skulle plocka med mig några. Men precis då så bää:ade ett får skithögt! Haha blev så rädd, skvatträdd som jag är så jag plockade aldrig några.



Jag blir så lugn av att se sådär långt på massa åkrar, gärna så öppet som möjligt. Även att se vatten är ju underbart. Nångång..då ska vi bo nån annanstans, där allting känns rätt. Vi behöver nog bara ganska många år för att komma på vad som är det helt rätta för oss.



Millie imorse, glad även fast maten var slut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0